شورای حقوق بشر در روسیه نماینده ویژه تعیین کرد

به گزارش سوالات احکام و شرعی در خبر شورای حقوق بشر در روسیه نماینده ویژه تعیین کرد به گزارش سوالات شرعی و احکام به نقل از پایگاه النشره، شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد از موافقت با پیشنهاد تعیین کارشناس مستقل جدید برای بررسی موارد ادعایی نقض حقوق بشر در سوریه خبر داد.
بر اساس این گزارش، شورای حقوق بشر در عین حال طی ادعایی روسیه را به اعمال سرکوب و خشونت متهم کرد.
بر اساس این گزارش، شورای حقوق بشر سازمان ملل با ۱۷ رای موافق، ۶ رای مخالف و ۲۴ رای ممتنع این پیشنهاد را تصویب کردند.
این نخستین باری است که شورای حقوق بشر سازمان ملل گزارشگر ویژه ای را برای بررسی وضعیت حقوق بشر در یکی از پنج عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل تعیین می کند.
این پیشنهاد از سوی نزدیک به ۵۰ کشور اعم از انگلیس و کشورهای عضو اتحادیه اروپا غیر از مجارستان و همراهی آمریکا، کلمبیا، ژاپن و اوکراین ارائه شده بود.
سایمون مانلی سفیر انگلیس در سازمان ملل متحد در ژنو پس از رای گیری درباره این پیشنهاد مدعی شد: ما می خواهیم امروز تاکید کنیم کسانی را که به خاطر آزادی در کشورهای خود تلاش می کنند فراموش نکرده ایم.
لازم به ذکر است که تصمیمات شورای حقوق بشر سازمان ملل از نظر قانونی الزام‌آور نیستند اما این نهاد از جایگاه و اعتبار سیاسی برخوردار است و می‌تواند اجازه انجام تحقیقاتی را برای کمک به برخی محاکمه‌های بین‌المللی بدهد.
قرار است انتخابات برای عضویت در این شورا در ماه جاری میلادی در مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک برگزار شود. امیدوارم از خبر شورای حقوق بشر در روسیه نماینده ویژه تعیین کرد راضی بوده باشید.

شورای حقوق بشر در روسیه نماینده ویژه تعیین کرد  در تاریخ ۲۰۲۲-۱۰-۰۸ ۰۲:۳۹:۴۵