شاه سعودی مدعی لزوم پایبندی ایران به تعهدات هسته ای خود
شد!

به گزارش سوالات احکام و شرعی در خبر شاه سعودی مدعی لزوم پایبندی ایران به تعهدات هسته ای خود
شد!
به گزارش سوالات شرعی و احکام به نقل از روسیا الیوم، «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه عربستان طی سخنرانی در افتتاحیه سومین سال از هشتمین دوره مجلس شورا در این کشور پیرامون مسائل مختلف منطقه‌ای و بین المللی به اظهارنظر پرداخت.
بر اساس این گزارش، پادشاه عربستان در سخنرانی سالانه خود گفت که این کشور برای حمایت از ثبات و تعادل بازارهای جهانی نفت به عنوان یک عنصر مهم در رشد اقتصاد جهانی تلاش می‌کند.
بر اساس این گزارش، سلمان بن عبدالعزیز پادشاه سعودی در بخشی دیگر از سخنانش در افتتاحیه سومین سال از هشتمین دوره مجلس شورا که با حضور محمد بن سلمان ولیعهد سعودی برگزار شد، بر ضرورت پایبندی به قطعنامه‌های شورای امنیت در راستای حفظ حاکمیت و ثبات و عربیت سوریه و توقف خشونت‌ها در این کشور تاکید کرد.
پادشاه سعودی همچنین مدعی حمایت از امنیت و ثبات عراق شده و افزود که امنیت و ثبات عراق یک رکن اساسی برای امنیت و ثبات منطقه است.
ملک سلمان همچنین بر ضرورت اجرای اصلاحات سیاسی و اقتصادی همه جانبه در لبنان تاکید کرد.
پادشاه سعودی درباره تحولات لیبی هم گفت که ریاض از آتش بس کامل در این کشور حمایت می‌کند و خواستار خروج نیروهای خارجی از لیبی طبق قطعنامه ۲۵۷۰ شورای امنیت است.
سلمان بن عبدالعزیز در بخشی دیگر از صحبت‌های خود بر موضع ریاض در حمایت از تمام تلاش‌ها برای ایجاد راهکار سیاسی جهت پایان دادن به بحران اوکراین تاکید کرد.
در شرایطی که فعالیت‌های هسته‌ای عربستان براساس یک سیستم منسوخ پادمانی نظارت می‌شود، پادشاه سعودی طی ادعایی خواستار پایبندی فوری ایران به تعهدات هسته‌ای خود و همکاری کامل با آژانس بین المللی انرژی اتمی شد.
وی بدون کوچک‌ترین اشاره‌ای به سلاح‌های کشتار جمعی رژیم جعلی و غاصب صهیونیستی از جامعه بین الملل هم خواست که تلاش‌ها برای منع انتشار سلاح‌های کشتار جمعی و تضمین عاری شدن منطقه از آن را تشدید نماید.
ملک سلمان که کشورش بیش از هفت سال است یمن را مورد تجاوز قرار داده است ابراز امیدواری کرد که برقراری آتش بس تحت نظارت سازمان ملل در این کشور به پایان بحران و دستیابی به راهکار سیاسی جامع منجر گردد. امیدوارم از خبر شاه سعودی مدعی لزوم پایبندی ایران به تعهدات هسته ای خود
شد!
راضی بوده باشید.

شاه سعودی مدعی لزوم پایبندی ایران به تعهدات هسته ای خود
شد!  در تاریخ ۲۰۲۲-۱۰-۱۷ ۰۲:۴۰:۴۴