سوگند اجباری به پادشاه انگلیس در کبک کانادا لغو شد

به گزارش سوالات احکام و شرعی در خبر سوگند اجباری به پادشاه انگلیس در کبک کانادا لغو شد به گزارش سوالات شرعی و احکام به نقل از رویترز، استان کبک کانادا روز جمعه قانونی را تصویب کرد که به الزام مقامات منتخب برای ادای سوگند اجباری به چارلز پادشاه انگلیس پایان می‌دهد. براساس قانون جدید در کبک کانادا، اجبار نمایش وفاداری و سوگند به پادشاه انگلیس از سوی مقامات این استان حذف و این اقدام یک رفتار دواطلبانه خواهد بود.
چارلز ۷۳ ساله با مرگ مادرش ملکه الیزابت در ماه سپتامبر، پادشاه انگلیس و رئیس دولت تشریفاتی ۱۴ کشور دیگر از جمله کانادا شد.
پیش از این نیز درخواست‌هایی برای تغییر سوگند در استان کبک کانادا شده مطرح بود، اما مرگ ملکه، همراه با فشار دو حزب کبکوا و همبستگی کبک که از استقلال استان کبک از کانادا حمایت می‌کنند، توجه بیشتری را به اختیاری کردن سوگند به پادشاه انگلیس از سوی مقامات کبکی معطوف کرد.
در همین ارتباط نیز، «پل سنت پیر پلاموندون»، رهبر حزب کبکوا پس از تصویب قانون حذف سوگند اجباری به پادشاه انگلیس در توئیتر گفت: «این لحظه‌ای زیبا برای دموکراسی کبک است و گامی دیگر به سوی رهایی مردم کبک از استعمار بریتانیاست.»
سه قانونگذار منتخب حزب کبکوا هفته گذشته پس از خودداری از ادای سوگند به پادشاه انگلیس، وارد مجلس استانی کبک شده بودند.
گرایشات استقلال طلبانه به صورت تاریخی در استان فرانسوی زبان کبک، واقع در شرق کانادا به شدت پرقدرت و پرنفوذ است.
در واقع موضوع استقلال طلبی استان فرانسوی زبان کبک همواره از معضلات داخلی کانادا بوده است و از جمله در همه پرسی انجام شده در سال ۱۹۹۵ موافقان استقلال کبک فقط با اختلاف ناچیزی شکست خوردند.
در شرق کانادا معضل استقلال طلبی در استان «کِبک» بیش از هرچیز متأثر از غلبه فرهنگ و زبان فرانسوی و در واقع ملیت فرانسوی الاصل شهروندان کانادایی در این منطقه است که به زمینه تاریخی حاکمیت استعماری دولت فرانسه در قرن هجدهم میلادی بازمی‌گردد. این تفاوت فرهنگی و زبانی منطقه کبک به عنوان یک منطقه فرانسوی زبان با دیگر استان‌های کانادا که انگلیسی زبان به شمار می‌روند، همواره موتور محرک استقلال از دیگر مناطق کانادا بوده است. امیدوارم از خبر سوگند اجباری به پادشاه انگلیس در کبک کانادا لغو شد راضی بوده باشید.

سوگند اجباری به پادشاه انگلیس در کبک کانادا لغو شد  در تاریخ ۲۰۲۲-۱۲-۱۰ ۰۲:۳۶:۵۶