سوریه: حذف ایران از کمیسیون مقام زن نقض منشور سازمان ملل
است

به گزارش سوالات احکام و شرعی در خبر سوریه: حذف ایران از کمیسیون مقام زن نقض منشور سازمان ملل
است
به گزارش سوالات شرعی و احکام به نقل از سانا، سوریه تاکید کرد که تصمیم برای حذف ایران از کمیسیون مقام زن سازمان ملل، نقض مفاد منشور و سازوکارهای قانونی این سازمان است.
بر اساس این گزارش، وزارت امور خارجه سوریه در پیامی توئیتری نوشت: سیاست زدگی، معیارهای دوگانه، ریاکاری و نقض مفاد منشور و سازوکارهای قانونی سازمان ملل متحد، مبنای اقدام آمریکا برای اتخاذ تصمیم لغو عضویت ایران در کمیسیون مقام زن سازمان ملل است که کرسی خود را از طریق رأی گیری دموکراتیک به دست آورده بود.
قطعنامه لغو حضور ایران در کمیسیون مقام زن سازمان ملل با ۲۹ رأی موافق، ۸ رأی مخالف و ۱۶ رأی ممتنع به تصویب رسید.
کشورهای بولیوی، چین، قزاقستان، نیکاراگوئه، نیجریه، عمان، روسیه و زیمبابوه به قطعنامه پیشنهادی آمریکا برای حذف ایران از کمیسیون مقام زن سازمان ملل رأی مخالف دادند.
نماینده روسیه در این نشست در مخالفت با حذف ایران از کمیسیون مقام زن گفت: شما اصلاً تعریف سازمان ملل دراین خصوص را خوانده‌اید؟ همکاران غربی ما عادت دارند ساختارهای کارآمد بین المللی را تخریب کنند. تنظیم کنندگان قطعنامه حذف ایران از کمیسیون مقام زن سازمان ملل باید نگاهی به سوابق خود در نقض حقوق بشر بیندازند. عضویت فرانسه و انگلیس در این کمیسیون به دلیل برخورد خشن با زنان باید بررسی شود.
نماینده چین در این نشست در مخالفت با حذف ایران از کمیسیون مقام زن گفت: معتقدیم حکومت ایران و مردم این کشور می‌توانند مسائل داخلی خودشان را مدیریت کنند. پکن معتقد است حذف ایران از کمیسیون مقام زن رویه‌ای خطرناک پایه گذاری خواهد کرد.
نشست مضحک ضدایرانی آمریکا به بهانه حمایت از زنان ایرانی و همسو با اغتشاشگران و مخلان امنیت مردم ساعاتی پیش برای لغو عضویت تهران در کمیسیون مقام زن سازمان ملل آغاز شد. واشنگتن پیش نویس قطعنامه سیاسی پایان عضویت ایران در کمیسیون مقام زن سازمان ملل را در شورای اجتماعی و اقتصادی سازمان ملل (اکوسوک) در نیویورک مطرح کرد تا در این باره تصمیم گیری شود.
این نشست به ریاست «لاشزارا استووا» (Lachezara Stoeva) رئیس شورای اجتماعی- اقتصادی سازمان ملل و سفیر و نماینده بلغارستان در سازمان ملل برگزار شد.
گفتنی است که تصمیم گیری سیاسی این نهاد علیه ایران در حالی است که علیرغم نگاه کاملاً منفی عربستان سعودی نسبت به زنان، چنین نهادی تا کنون ریاض را از عضویت در آن محروم نکرده است و یا پس از قطعه قطعه کردن جمال خاشقچی در کنسولگری این کشور در استانبول در سال ۲۰۱۸ به دستور مستقیم «محمد بن سلمان»، تصمیم محکمی علیه عربستان اتخاذ نشد. از سوی دیگر، نهادهای این چنینی تا کنون علیه جنایت‌های بی شمار رژیم صهیونیستی در قبال زنان و کودکان در سرزمین‌های اشغالی در طول چند دهه تجاوز و اشغالگری این رژیم، تا کنون موضعی محکم و بازدارنده اتخاذ نکرده است. امیدوارم از خبر سوریه: حذف ایران از کمیسیون مقام زن نقض منشور سازمان ملل
است
راضی بوده باشید.

سوریه: حذف ایران از کمیسیون مقام زن نقض منشور سازمان ملل
است  در تاریخ ۲۰۲۲-۱۲-۱۶ ۰۲:۳۷:۳۵