سوئد نتایج تحقیقات انفجار خط گازی نورداستریم را به آلمان نمی
دهد

به گزارش سوالات احکام و شرعی در خبر سوئد نتایج تحقیقات انفجار خط گازی نورداستریم را به آلمان نمی
دهد
به گزارش سوالات شرعی و احکام به نقل از تاس، مجله اشپیگل روز جمعه به نقل از منابع آگاه گزارش داد که سوئد پیشنهاد به اشتراک گذاشتن یافته‌های خود درباره تحقیقات مربوط به حوادث خطوط لوله گاز نورد استریم ۱ و ۲ را با آلمان و دانمارک رد کرده است.
سوئد مخالفتش برای به اشتراک گذاشتن نتایج تحقیقات را با اشاره به سطح بالای طبقه بندی امنیتی این تحقیقات عنوان کرد.
این هفته نامه آلمانی گفت که سوئد حتی با ایجاد یک تیم تحقیقاتی مشترک بین المللی برای بررسی حوادث در سیستم نورد استریم مخالفت کرده و مدعی شده است: «سطح محرمانه بودن نتایج تحقیقات برای به اشتراک گذاشتن آنها با سایر کشورها بسیار بالا است.»
اشپیگل همچنین می‌گوید مخالفت سوئد با اشتراک اطلاعات و نتایج تحقیقات مربوط به انفجار در خط لوله گاز نورداستریم ۱ و ۲ در حالی است که این کشور در ابتدا در مورد این موضوع اظهار نظر نکرده بود.
آلمان نیز در مورد خودداری و مخالفت سوئد با اشتراک نتایج تحقیقات گفت که همچنان به همکاری با مقامات امیدوار است.
این هفته نامه می‌نویسد که مقامات آلمانی پس از انجام تحلیل‌های اولیه بر این باورند که ممکن است از یک وسیله انفجاری معادل ۵۰۰ کیلو TNT برای انفجار در خطوط انتقال گاز نورداستریم استفاده شده باشد.
پیش از این نیز، شبکه تلویزیونی ARD آلمان به نقل از منابعی در دولت برلین گزارش داده بود که آلمان، سوئد و دانمارک از برنامه‌ها و طرح‌های خود برای انجام تحقیقات و بررسی‌های مشترک بر روی خرابکاری در خطوط لوله نورد استریم منصرف شده‌اند و این کار را به صورت جداگانه انجام خواهند داد. سخنگوی وزارت کشور آلمان نیز به خبرنگاران گفت که پلیس فدرال آلمان فعالیت‌های تحقیقاتی خود را کامل کرده است.
شبکه‌های آلمانی گزارش دادند که پلیس فدرال این کشور، همراه با نیروی دریایی، بررسی خرابکاری در خطوط لوله گاز نورد استریم ۱ و ۲ را در ۷ اکتبر آغاز کردند.
تا کنون چهار نشت در خطوط گاز نورد استریم کشف شده است که آخرین مورد آن توسط گارد ساحلی سوئد مشخص شد. پیش از این، شرکت نورد استریم گزارش داده بود که سه رشته از خطوط لوله گاز دریایی نورد استریم ۱ و ۲ در ۲۶ سپتامبر آسیب بی سابقه‌ای دیده‌اند. زلزله شناسان سوئدی بعداً فاش کردند که دو انفجار در امتداد خطوط لوله نورد استریم در ۲۶ سپتامبر صورت گرفته است.
پیش از این نیز، ماگدالنا اندرسون، نخست وزیر سوئد با اشاره به اینکه این کشور به شواهدی مبنی بر خرابکاری در انفجارهای خط لوله نورد استریم یک و ۲ دست پیدا کرده اما گفت که این نتایج را با مسکو به اشتراک نخواهد گذاشت.
اندرسون در گفت‌وگو با خبرنگاران توضیح داد که «در سوئد، تحقیقات اولیه ما محرمانه است و مشخصاً در این موضوع نیز صدق می‌کند.»
با این وجود، وی یادآور شد که روسیه در صورت تمایل می‌تواند تحقیقات خود را به طور مستقل انجام دهد زیرا استکهلم، تیم‌های تحقیقاتی خود را از منطقه خارج کرده است.
وی افزود: منطقه اقتصادی سوئد، منطقه‌ای نیست که سوئد آن را دور بیندازد.
میخائیل میشوستین، همتای اندرسون در مسکو، از استکهلم خواسته بود تا به مقامات روسیه و شرکت گازپروم، غول انرژی این کشور اجازه دهد تا در تحقیقات مشارکت کند.
ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه روز دوشنبه در جریان نشست شورای امنیتی مسکو گفت که به‌رغم رد درخواست مشارکت روسیه در تحقیقات، «همه ما به خوبی می‌دانیم که چه کسی در نهایت از این جنایت سود می‌برد.»
پوتین پیش‌تر، «آنگلوساکسون‌ها» را به دست داشتن در آنچه مسکو «تروریسم بین‌المللی» نامیده، متهم کرده بود؛ آنگلوساکسون اصطلاحی است که روسیه برای اشاره به ائتلاف آمریکا-انگلیس استفاده می‌کند.
آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا انفجارهای نورد استریم را «فرصتی فوق‌العاده» خواند که به اروپا اجازه می‌دهد «یک بار برای همیشه از وابستگی به انرژی روسیه رهایی یابد.» امیدوارم از خبر سوئد نتایج تحقیقات انفجار خط گازی نورداستریم را به آلمان نمی
دهد
راضی بوده باشید.

سوئد نتایج تحقیقات انفجار خط گازی نورداستریم را به آلمان نمی
دهد  در تاریخ ۲۰۲۲-۱۰-۱۵ ۰۲:۴۶:۲۶