سهم ۰.۴۸ درصدی خراسان جنوبی از ارزش افزوده کشور

به گزارش سوالات احکام و شرعی در خبر سهم ۰.۴۸ درصدی خراسان جنوبی از ارزش افزوده کشور به گزارش خبرنگار سایت احکام حمید جهانشاهی شامگاه دوشنبه در شورای برنامه‌ریزی و توسعه خراسان جنوبی اظهار کرد: بر اساس گزارش حساب تولید شهرستان‌های استان، سهم خراسان جنوبی از ارزش افزوده کشور در سال‌های ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۹، تنها ۴۸ صدم درصد بوده است که کمترین سهم در این خصوص است.
وی با اشاره به اینکه با توجه به ظرفیت معادن خراسان جنوبی، نگاه ویژه‌ای در استان به این بخش وجود دارد، گفت: بر اساس ضوابط بودجه سال ۱۴۰۱ باید ۱۰ درصد اعتبار تملک دارایی برای شرکت‌های مولد دانش بنیان اختصاص یابد.
وی افزود: در اعتبار اختصاص یافته برای پارک علم و فناوری خراسان جنوبی، اولویت با ایجاد زیرساخت‌های مورد نیاز پارک علم و فناوری است.
جهانشاهی ادامه داد: پیشنهاد کرده‌ایم از اعتبارات سفر اول رئیس جمهور به استان، ۱۰ میلیارد تومان به پارک علم و فناوری استان اختصاص یابد.
وی بیان داشت: برای توزیع اعتبارات تملک دارایی (۲)، (اعتبار نماینده‌ها) هم پیشنهاد می‌کنیم برای جلوگیری از بروز مشکلات احتمالی، این اعتبار در اختیار فرمانداران قرار گیرد تا با نظر نمایندگان و تصویب در شورای برنامه برنامه‌ریزی هر شهرستان برای پروژه‌های از نوع پروژه‌های توازن هزینه شوند.
در این جلسه مصوب شد تا اعتبار تملک دارایی برای ایجاد زیرساخت‌های مورد نیاز پارک علم و فناوری و مراکز رشد قاین و طبس هزینه شود.
همچنین علاوه بر تصویب هفت مصوبه کار گروه امور زیر بنایی استان، در این جلسه مصوب شد اعتبار تملک دارایی (۲) در اختیار فرمانداران قرار گیرید تا با مصوبه شورای برنامه‌ریزی شهرستان‌ها با نظر نمایندگان برای پروژه‌های مورد نظر هزینه شود. امیدوارم از خبر سهم ۰.۴۸ درصدی خراسان جنوبی از ارزش افزوده کشور راضی بوده باشید.

سهم ۰.۴۸ درصدی خراسان جنوبی از ارزش افزوده کشور  در تاریخ ۲۰۲۲-۱۰-۲۳ ۰۲:۴۶:۲۴