سانحه برخورد هواپیماهای جنگی در آمریکا با حداقل ۶
کشته

به گزارش سوالات احکام و شرعی در خبر سانحه برخورد هواپیماهای جنگی در آمریکا با حداقل ۶
کشته
به گزارش سوالات شرعی و احکام به نقل از گادرین، یک هواپیمای نظامی تاریخی پس از برخورد با هواپیمای تاریخی دیگری در آمریکا در جریان نمایش هواپیماهای تاریخی سقوط کرد.
این هواپیماها، هواپیمای آمریکا در جنگ جهانی دوم بودند که به طور کامل پس از سقوط و انفجار، نابود شدند.
مقامات فدرال گفتند که دو هواپیمای نظامی تاریخی روز شنبه در جریان یک نمایشگاه هوایی دالاس با یکدیگر برخورد و به زمین سقوط کردند.
مشخص نشده که چند نفر در هواپیما بودند یا اینکه آیا کسی روی زمین آسیب دیده است. با این وجود، منابع میدانی گفته اند که شاید حداقل شش نفر که همه خدمه جنگنده‌های تاریخی بودند، پس از سقوط کشته شده باشند.
تصاویر زنده از صحنه نشان می‌دهد که مردم در حال نصب علامت‌های خطر نارنجی در اطراف بقایای مچاله شده یکی از این جنگنده‌ها در یک منطقه چمن‌زار هستند.
اداره هوانوردی فدرال آمریکا(FAA) نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد که هواپیمای بوئینگ B-۱۷ Flying Fortress و یک کینگ کبرا P-۶۳ Kingcobra حدود ساعت ۱۳:۲۰ بعد از ظهر با یکدیگر برخورد کرده و سقوط کردند. گفته شده این حادثه در جریان نمایش یادبود نیروی هوایی بر فراز دالاس رخ داد.
B-۱۷، یک بمب افکن عظیم چهار موتوره، سنگ بنای قدرت هوایی ایالات متحده در طول جنگ جهانی دوم بود. کینگ کبرا هم یک هواپیمای جنگنده آمریکایی بود که بیشتر توسط نیروهای شوروی در طول جنگ مورد استفاده قرار گرفت. به گفته بوئینگ، اکثر B-۱۷ ها در پایان جنگ جهانی دوم از بین رفتند و امروزه تنها تعداد انگشت شماری باقی مانده است که عمدتاً در موزه‌ها و نمایشگاه‌های هوایی نمایش داده می‌شوند.
فیلم‌های منتشر شده در توئیتر نشان می‌دهد که هواپیمای جنگنده در حال پرواز به سمت بمب‌افکن است که ناگهان هر دو به هم برخورد می‌کنند.
«هنک کوتس»، مسئول امور یادبود نیروی هوایی ارتش آمریکا به خبرنگاران گفته است که به خانواده‌های خدمه قربانی این حادثه رسیدگی خواهد کرد.
هیئت ملی ایمنی حمل و نقل (NTSB) تحقیقات خود را در این ارتباط آغاز کرده است و گزارش‌های اولیه ممکن است در چند روز آینده منتشر شود، اما نتایج یافته‌های نهایی ممکن است بیش از یک سال بعد اعلام شود.
آمریکا یکی از بالاترین امار حوادث مرتبط با هوانوردی را دارد و کمتر از دو ماه پیش نیز، سازمان امداد و نجات آتش نشانی آمریکا اعلام کرد در برخورد دو هواپیمای سبک در ایالت کلرادو سه نفر جان خود را از دست دادند. این آژانس در توئیتر خود اعلام کرد: در ابتدای روز شنبه ۲ هواپیما سقوط کرده و ۳ کشته برجای گذاشته است. از مردم خواسته می‌شود از نزدیک شدن به منطقه محل حادثه پرهیز کنند.
هیئت ملی ایمنی حمل و نقل افزود که هواپیمای سقوط کرده سسنا ۱۷۲ و سونکس زنوس بوده است.
ابعاد و دلایل وقوع این حادثه توسط پلیس محلی و خدمات هوانوردی فدرال در حال بررسی است و در گزارش‌های اولیه اشاره به چرایی وقوع برخورد دو هواپیما نشده است.
سقوط هواپیماهای سبک در آمریکا بیش از هرجای دیگری در دنیا به وقوع می‌پیوندد. کمتر از سه ماه پیش نیز در پی سقوط یک هواپیمای آب‌نشین(float plane) در آمریکا یک نفر کشته و ۹ نفر دیگر نیز ناپدید شدند. گارد ساحلی منطقه شمال‌غربی اقیانوس آرام آمریکا، با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد یک هواپیمای آب‌نشین با ۹ سرنشین بزرگ‌سال و یک کودک در خلیج «میوتینی» در ایالت واشنگتن سقوط کرده است.
بنا بر بیانیه گارد ساحلی آمریکا، این هواپیمای شخصی از شهر «فرایدی هاربر» به مقصد فرودگاه بین‌المللی تاکومای شهر «سیاتل» در حرکت بوده است. آن‌گونه که در این بیانیه آمده جسد یکی از سرنشین‌های این هواپیما در محل حادثه پیدا شده و عملیات جستجو برای پیداکردن ۹ سرنشین دیگر همچنان ادامه دارد.
علت آن حادثه نیز مشخص نشد و منابع ایالتی و فدرال از آغاز تحقیقات در این زمینه خبر دادند. امیدوارم از خبر سانحه برخورد هواپیماهای جنگی در آمریکا با حداقل ۶
کشته
راضی بوده باشید.

سانحه برخورد هواپیماهای جنگی در آمریکا با حداقل ۶
کشته  در تاریخ ۲۰۲۲-۱۱-۱۳ ۰۲:۳۷:۲۱