ساخت ۱۵ هزار واحد در طرح نهضت ملی مسکن شهر جدید
مهستان

به گزارش سوالات احکام و شرعی در خبر ساخت ۱۵ هزار واحد در طرح نهضت ملی مسکن شهر جدید
مهستان
به گزارش خبرنگار سایت احکام، نشست شورای مسکن شامگاه یکشنبه با هدف بررسی مسائل و مشکلات شهر جدید مهستان به ریاست معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار البرز، مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز، فرماندار و معاون فرماندار شهرستان ساوجبلاغ، مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره شرکت عمران و شهردار شهر جدید مهستان و مدیران استانی و شهرستانی دستگاه‌های خدمات رسان به صورت ویژه مورد بررسی قرار گرفت.
بررسی موضوع آخرین وضعیت تأمین خدمات زیر بنایی سایت‌های مسکن سایت احکام و نهضت ملی مسکن، بررسی و اتخاذ تصمیم در خصوص راه‌کارهای تسریع در صدور پروانه‌های ساختمانی توسط شهرداری از جمله مباحثی بود که معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز در این جلسه بر آنها تاکید کرد.
بر اساس این گزارش، در ابتدای این نشست گزارش اقدامات به عمل آمده پیرامون پروژه‌های باقیمانده مسکن سایت احکام و پروژه‌های نهضت ملی مسکن در بخش‌های تأمین زمین، تسهیلات، واگذاری و … توسط عضو هیئت مدیره شرکت عمران شهر جدید مهستان ارائه و مورد بررسی قرار گرفت.
محسن زارعی در خصوص سهم ۳۴ هزار واحدی شهر جدید مهستان در طرح نهضت ملی مسکن اظهار داشت: تاکنون برای ۱۵ هزار واحد از سهم طرح نهضت ملی مسکن شهر تأمین شده است و برای مابقی واحدها و متقاضیان طرح جوانی جمعیت نیازمند مساعدت در بحث الحاق اراضی به شهر هستیم.
وی در خصوص تبدیل واحدهای مسکن سایت احکام بدون متقاضی به طرح نهضت ملی، از بانک مسکن خواست تسهیل‌گری کرده و با تعامل با سازندگان مشکلات این واحدها رفع کند.
زارعی همچنین با اشاره به ۸ هزار واحد مسکن سایت احکام باقیمانده در شهر جدید مهستان اظهار داشت: ۲ هزار واحد از این واحدها از سال ۹۸ به بعد تحت عنوان کمیته و پردیس به طرح مسکن سایت احکام با ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی اضافه شده‌اند که مقرر شد از تسهیلات متمم نهضت ملی برای تکمیل این واحدها استفاده شود.
تسریع در اجرای طرح نهضت ملی مسکن نیازمند مساعدت دستگاه‌های خدمات‌رسان است
مدیر کل راه و شهرسازی استان البرز نیز در حاشیه این نشست با اشاره به وضعیت اجرایی طرح نهضت ملی مسکن اظهار کرد: تسریع در اجرای طرح نهضت ملی مسکن نیازمند مساعدت دستگاه‌های خدمات‌رسان است که انتظار می‌رود در این خصوص ادارات خدمات‌رسان اقدامات لازم را انجام دهند.
رضا خالقی گفت: مطابق با تصمیمات اتخاذ شده می‌بایست مباحث مرتبط با پروانه‌های ساختمانی، فعال سازی پروژه‌ها و تا پایان خرداد ماه سال جاری رفع شود.
وی در خصوص اعتبارسنجی سازندگان از بانک عامل خواست: ظرف مدت زمان ۲۰ روزه اعتبارسنجی صورت بگیرد و در صورت عدم ارائه مدارک در مدت زمان تعیین شده، سازنده دیگری جایگزین شود.
مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز همچنین از شرکت عمران شهر جدید مهستان خواست در زمینه بازپس گیری اراضی که در سال‌های گذشته به متقاضیان واگذار شده و اقدام به ساخت ننموده‌اند، طبق رأی دادگاه موجود، ورود نمایند. محمدرضا البرزی فرماندار شهرستان ساوجبلاغ نیز در این نشست با اشاره به اینکه در خصوص نصب انشعابات آب، برق و گاز به باقیمانده مساکن سایت احکام در شهر جدید مهستان هیچ‌گونه مشکلی وجود ندارد، گفت: با هماهنگی‌هایی که با مدیریت در شهرستان انجام شده، مشکلی در حوزه خدمات زیر ساختی وجود ندارد. امیدوارم از خبر ساخت ۱۵ هزار واحد در طرح نهضت ملی مسکن شهر جدید
مهستان
راضی بوده باشید.

ساخت ۱۵ هزار واحد در طرح نهضت ملی مسکن شهر جدید
مهستان  در تاریخ ۲۰۲۳-۰۵-۲۲ ۰۲:۴۱:۵۱