ریاض می دانست کاهش تولید نفت اثر تحریم علیه روسیه را کاهش می
دهد

به گزارش سوالات احکام و شرعی در خبر ریاض می دانست کاهش تولید نفت اثر تحریم علیه روسیه را کاهش می
دهد
به گزارش سوالات شرعی و احکام به نقل از پایگاه النشره، آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا گفت که واشنگتن پیامدهای تصمیم کاهش تولید نفت از سوی اوپک پلاس بر روابط با عربستان را بررسی می‌کند.
بر اساس این گزارش، بلینکن افزود که سعودی‌ها می‌دانستند که کاهش تولید به تقویت درآمدهای روسیه و احتمال کاهش تاثیر تحریم‌ها منجر خواهد شد.
وزیر خارجه آمریکا گفت: ما منافع متعددی با عربستان داریم و سیاست ما باید بازتاب دهنده آن باشد. آنها مبنایی را که بازار نیازمند کاهش تولید باشد ارائه نکردند. الان زمان خالی کردن بازار از نفت نیست.
این در حالی است که وزارت خارجه عربستان در بیانیه ای در واکنش به اظهارات جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا که تصمیم اوپک پلاس برای کاهش تولید نفت را طرفداری ریاض از روسیه دانسته بود، مدعی شد که دیکته دیگران را قبول نمی کند.
در بیانیه وزارت خارجه عربستان آمده است: در ابتدا دولت عربستان مخالفت کامل خود را با اظهارات غیر واقعی اعلام می کند و تصمیم مذکور را یک تصمیم ناشی از اجماع کشورهای اوپک پلاس می داند.
وزارت خارجه عربستان ادامه داد: عربستان تلاش می کند روابط خود را با همه کشورهای دوست حفظ کند، در عین حال تاکید می کند که دیکته دیگران را قبول نمی کند و هرگونه اقدامی برای تغییر اهداف عالی که در راستای حفاظت از اقتصاد جهانی است را رد می کند؛ چرا که حل چالش‌های اقتصادی مستلزم گفتگوی سازنده و غیرسیاسی است.
گفتنی است، اوپک پلاس هفته گذشته اعلام کرد تولید نفت خود را کاهش می‌دهد، «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا در واکنش به این تصمیم در مصاحبه با شبکه سی‌ان‌ان گفت: این اقدام عواقبی برای روابط واشنگتن و ریاض در پی خواهد داشت. امیدوارم از خبر ریاض می دانست کاهش تولید نفت اثر تحریم علیه روسیه را کاهش می
دهد
راضی بوده باشید.

ریاض می دانست کاهش تولید نفت اثر تحریم علیه روسیه را کاهش می
دهد  در تاریخ ۲۰۲۲-۱۰-۱۴ ۰۲:۴۲:۵۱