ریاض: تصمیم اوپک پلاس برای کاهش تولید صرفا اقتصادی
است

به گزارش سوالات احکام و شرعی در خبر ریاض: تصمیم اوپک پلاس برای کاهش تولید صرفا اقتصادی
است
به گزارش سوالات شرعی و احکام به نقل از پایگاه النشره، «فیصل بن فرحان» وزیر امور خارجه عربستان سعودی در اظهاراتی گفت که تصمیم اخیر اوپک پلاس برای کاهش تولید نفت صرفاً اقتصادی است و با اجماع کشورهای عضو اتخاذ شده است.
بر اساس این گزارش، فیصل بن فرحان که روابط کشورش با واشنگتن در پی این تصمیم اوپک پلاس دچار تنش شده است، افزود: کشورهای اوپک پلاس مسئولانه عمل کردند و تصمیم مناسب را گرفتند که سعی بر ثبات بازار و تحقق منافع تولیدکنندگان و مصرف کنندگان دارد.
وزیر خارجه عربستان در سخنانی تلویزیونی گفت: همکاری نظامی بین ریاض و واشنگتن در راستای منافع دو کشور و ثبات منطقه است. رابطه ما با ایالات متحده آمریکا ساختاری است که از زمان شکل گیری این رابطه پایه ریزی شده است. روابط ما راهبردی است و از امنیت و ثبات منطقه حمایت می‌کند.
فیصل بن فرحان درباره جنگ اوکراین نیز افزود: ما برای سوق دادن طرف‌های بحران اوکراین و توقف نزاع تلاش می‌کنیم.
وزیر خارجه عربستان سعودی که کشورش بیش از هفت سال است یمن را مورد تجاوز قرار داده است در این باره گفت: تلاش‌ها برای تمدید آتش بس در یمن همچنان پابرجاست.
فیصل بن فرحان پیرامون مذاکرات تهران و ریاض برای ازسرگیری روابط دیپلماتیک نیز گفت: گفتگو با ایران هنوز به نتایج ملموسی نرسیده و در انتظار دور ششم مذاکرات هستیم.
وزیر خارجه سعودی روابط عربستان با چین را هم در وهله نخست اقتصادی توصیف کرد و افزود که دو طرف طرح‌های اقتصادی مشترک متعددی دارند. امیدوارم از خبر ریاض: تصمیم اوپک پلاس برای کاهش تولید صرفا اقتصادی
است
راضی بوده باشید.

ریاض: تصمیم اوپک پلاس برای کاهش تولید صرفا اقتصادی
است  در تاریخ ۲۰۲۲-۱۰-۱۲ ۰۲:۳۹:۵۶