رژیم غذایی مدیترانه ای در بهبود قدرت باروری موثر است

به گزارش سوالات احکام و شرعی در خبر رژیم غذایی مدیترانه ای در بهبود قدرت باروری موثر است به گزارش خبرنگار سایت احکام به نقل از ساینس دیلی، محققان دانشگاه استرالیای جنوبی پی بردند خصوصیات ضد التهابی رژیم غذایی مدیترانه ای می‌تواند شانس بارداری زوجین را بهبود بخشد.
ناباروری نگرانی بهداشت جهانی است که ۴۸ میلیون زوج و ۱۸۶ میلیون نفر را در سراسر جهان تحت تأثیر قرار داده است.
دکتر «اوانجلین مانتزیوریس»، محقق ارشد، می‌گوید: «اصلاح تغذیه قبل از بارداری یک راهکار غیرتهاجمی و بالقوه مؤثر برای بهبود نتایج باروری است.»
دکتر مانتزیوریس می‌گوید: «تصمیم به بچه دار شدن یکی از بزرگترین تصمیمات زندگی است، اما اگر همه چیز طبق برنامه پیش نرود، می‌تواند برای هر دو طرف بسیار استرس زا باشد.»
وی در ادامه می‌افزاید: «تحقیقات نشان می‌دهد که التهاب می‌تواند بر باروری مردان و زنان تأثیر بگذارد و همچنین بر کیفیت اسپرم، چرخه‌های قاعدگی و لانه‌گزینی تأثیر داشته باشد. بنابراین، در این مطالعه می‌خواستیم ببینیم چگونه رژیم غذایی که التهاب را کاهش می‌دهد مانند رژیم مدیترانه‌ای، ممکن است باروری را بهبود بخشد.»
به گفته وی، «ما مشاهده کردیم با پیروی از یک رژیم غذایی ضدالتهابی یعنی رژیمی که شامل مقدار زیادی چربی‌های سالم پلی اشباع نشده، فلاونوئیدها (مانند سبزیجات برگ سبز) و مقدار محدودی گوشت قرمز و فرآوری شده است می‌توان باروری را بهبود بخشید.»
رژیم غذایی مدیترانه ای عمدتاً مبتنی بر گیاه است و شامل غلات کامل، روغن زیتون فوق بکر، میوه‌ها، سبزیجات، لوبیاها و حبوبات، آجیل، گیاهان و ادویه جات است. ماست، پنیر و منابع پروتئین بدون چربی مانند ماهی، مرغ یا تخم مرغ، گوشت قرمز و فرآوری شده فقط در مقادیر کم مصرف می‌شود.
در مقابل، رژیم غذایی غربی شامل چربی‌های اشباع شده بیش از حد، کربوهیدرات‌های تصفیه شده و پروتئین‌های حیوانی است که آن را پر انرژی و فاقد فیبر غذایی، ویتامین‌ها و مواد معدنی می‌کند. به طور معمول، یک رژیم غذایی غربی با میزان بالاتر التهاب همراه است.
رژیم غذایی مدیترانه‌ای همواره در میان سالم‌ترین رژیم‌های غذایی در جهان قرار می‌گیرد. اما دانستن این موضوع که ممکن است شانس باردار شدن و بچه‌دار شدن را نیز افزایش دهد، بسیار امیدوارکننده است. امیدوارم از خبر رژیم غذایی مدیترانه ای در بهبود قدرت باروری موثر است راضی بوده باشید.

رژیم غذایی مدیترانه ای در بهبود قدرت باروری موثر است  در تاریخ ۲۰۲۲-۱۲-۱۵ ۰۲:۳۶:۳۷