روسیه موشک قاره پیما شلیک کرد

به گزارش سوالات احکام و شرعی در خبر روسیه موشک قاره پیما شلیک کرد به گزارش سوالات شرعی و احکام به نقل از روسیا الیوم، وزارت دفاع روسیه از شلیک موفقیت آمیز یک فروند موشک قاره پیما در دریای سفید خبر داد.
بر اساس این گزارش، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که زیردریایی هسته ای سوفوروف موشک قاره پیمای بولافا را با موفقیت شلیک کرد و این موشک به هدف خود در جزیره کامچاتکا در شرق روسیه اصابت نمود.
این در حالی است که یک مقام ارشد روسیه روز شنبه گفت که استقرار تسلیحات هسته‌ای تاکتیکی مدرن B61 آمریکا در پایگاه‌های ناتو در اروپا، آستانه تحمل هسته‌ای را کاهش می‌دهد و روسیه این اقدام را در برنامه ریزی نظامی خود در نظر می‌گیرد.
روسیه حدود ۲ هزار سلاح هسته‌ای تاکتیکی دارد در حالی که ایالات متحده حدود ۲۰۰ سلاح هسته‌ای دارد که نیمی از آنها در پایگاه‌هایی در ایتالیا، آلمان، ترکیه، بلژیک و هلند قرار دارند.
در بحبوحه بحران اوکراین، پولیتیکو در ۲۶ اکتبر گزارش داده بود که ایالات متحده در نشست غیرعلنی ناتو در ماه جاری اعلام کرد که استقرار نسخه مدرن B61-12 را با ورود تسلیحات جدید به پایگاه‌های اروپایی در این کشور تسریع خواهد کرد.
«الکساندر گروشکو»، معاون وزیر خارجه روسیه با انتقاد از استقرار تسلیحات هسته‌ای جدید آمریکا در اروپا به تاس گفت: ما نمی‌توانیم برنامه‌های مدرن‌سازی سلاح‌های هسته‌ای در اروپا را نادیده بگیریم.
جنگ روسیه در اوکراین باعث ایجاد شدیدترین رویارویی بین مسکو و غرب از زمان بحران موشکی کوبا در سال ۱۹۶۲ شده است.
«ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهور روسیه بارها گفته است که در صورت حمله، روسیه با تمام ابزارهای موجود از جمله سلاح‌های هسته‌ای از خاک خود دفاع خواهد کرد. این اظهارات نگرانی خاصی را در غرب ایجاد کرده و در مقابل پوتین می‌گوید غرب درگیر باج خواهی هسته‌ای علیه روسیه شده است. امیدوارم از خبر روسیه موشک قاره پیما شلیک کرد راضی بوده باشید.

روسیه موشک قاره پیما شلیک کرد  در تاریخ ۲۰۲۲-۱۱-۰۴ ۰۲:۳۸:۳۷