روسیه: غرب به تعهدات خود در توافق نامه ها اهمیت نمی
دهد

به گزارش سوالات احکام و شرعی در خبر روسیه: غرب به تعهدات خود در توافق نامه ها اهمیت نمی
دهد
به گزارش سوالات شرعی و احکام به نقل از تاس، «الکساندر بوتسان-خارچنکو»، سفیر روسیه در صربستان روز جمعه گفت که غرب از توافقات بروکسل در مورد کوزوو استفاده می‌کند، مانند توافقات مینسک ولی اهمیت چندانی به اجرای آنها نمی‌دهد.
در این ارتباط سفیر روسیه گفت: «غرب اهمیت چندانی به اجرای آنچه که با میانجیگری خود به توافق رسیده است نمی‌دهد، زیرا اهداف آن در تضاد با منافع خود می بیند. باوجود آنکه غرب صراحتاً در مورد توافقات مینسک تعهداتی را پذیرفته است، اما تعجب آور نیست که همان سرنوشت اسفناک توافقنامه پریشتینا در انتظار توافقنامه‌های بروکسل است. اتحادیه اروپا می‌خواهد این توفقات فقط روی کاغذ باقی بمانند و تعهدات خود را اجرا نمی‌کند.»
بر اساس توافقنامه ۱۹ آوریل ۲۰۱۳ بروکسل در مورد عادی سازی روابط بین بلگراد و پریشتینا، در جامعه شهرداری‌های صرب، یک نهاد خودگردان متشکل از صرب‌های ساکن در کوزوو نیز می‌بایست ایجاد شود. «الکساندر ووچیچ»، رئیس‌جمهور صربستان، بارها گفته است که کشورش بخشی از توافق‌نامه‌های بروکسل را اجرا کرده است، در حالی که کوزوو این روند را به حالت تعلیق درآورده است.
پیشتر نیز «الکساندر بوتسان-خارچنکو» سفیر روسیه در بلگراد اعلام کرده بود که روسیه هرگز هیچ نوع فشاری بر صربستان اعمال نکرده است. دیپلمات ارشد روسیه یادآور شد که گفت‌وگوی دوستانه دو کشور در بالاترین سطح ممکن حفظ شده است. سفیر روسیه در بلگراد با انتقاد از پیامدهای اجتماعی-اقتصادی اسفناک سیاست‌های کوته فکرانه نخبگان اروپایی، هشدار داد که چنین اقداماتی پیامدهایی از جمله افزایش قیمت‌ها و کمبود انرژی را در اروپا داشت که منجر به برخی نتیجه گیری های اشتباه از سوی رسانه‌ها در مورد فشار روسیه بر صربستان شد. امیدوارم از خبر روسیه: غرب به تعهدات خود در توافق نامه ها اهمیت نمی
دهد
راضی بوده باشید.

روسیه: غرب به تعهدات خود در توافق نامه ها اهمیت نمی
دهد  در تاریخ ۲۰۲۲-۱۲-۱۰ ۰۲:۳۸:۰۲