روسیه زیر حملات بی امان کشورهای غربی قرار دارد

به گزارش سوالات احکام و شرعی در خبر روسیه زیر حملات بی امان کشورهای غربی قرار دارد به گزارش سوالات شرعی و احکام به نقل از راشاتودی، «رجب طیب اردوغان»، رئیس جمهور ترکیه روز شنبه پس از بازگشت از اجلاس سران کشورهای ترک در سمرقند ازبکستان، به حملات کشورهای غربی علیه روسیه پرداخت و دراین ارتباط گفت: آمریکا و کل کشورهای غربی تقریباً بدون محدودیت و بی امان به روسیه حمله می‌کنند و این حملات به صورت طبیعی واکنش روسیه را در پی خواهد داشت.
اردوغان با اشاره به اینکه روسیه یک کشور معمولی نیست، بلکه یک کشور قدرتمند است، همچنین مقاومت بزرگ مسکو در برابر اقدامات خصمانه دسته جمعی غرب را ستایش کرد.
اردوغان همچنین با اشاره به توافق تحت حمایت سازمان ملل و میانجیگری ترکیه برای تسهیل صادرات غلات از بنادر اوکراین گفت که ترکیه قرار است به تلاش‌های خود برای میانجیگری بین روسیه و اوکراین در بحبوحه درگیری‌ها ادامه دهد.
پس از آنکه کشتی‌های نیروی دریایی روسیه در اواخر اکتبر توسط پهپادهای دریایی در نزدیکی کریمه هدف قرار گرفتند، مسکو، کیف را به سو استفاده از کریدور غلات برای انجام این حمله متهم کرد و برای مدت کوتاهی مشارکت خود را در توافق به حالت تعلیق درآورد. روسیه همچنین مدعی شد که این حمله توسط انگلیس سازماندهی شده بود، اتهامی که لندن آن را رد کرد، هرچند طی روزهای بعد، توافق بر سر کریدور غلات توسط مسکو باردیگر از سر گرفته شد و مسکو اعلام کرد که تضمین‌های کتبی از کی‌یف دریافت کرده است که از کریدور غلات برای اهداف نظامی استفاده نشود.
ازدوغان نیز با اشاره به اهمیت کریدور غلات، افزود که می‌توانیم از مسیر کریدور غلات، یک کریدور صلح باز کنیم، ما تلاش می‌کنیم این کار را انجام دهیم. اردوغان گفت: «ما فکر می‌کنیم که بهترین راه برای این کار، رفتن از گفتگو به صلح است.»
ترکیه در اوایل درگیری بین روسیه و اوکراین موضع بی طرفی اتخاذ کرد و از شرکت در تحریم‌های غرب علیه مسکو خودداری کرد و در عین حال به همکاری نظامی خود با کیف – از جمله فروش تعدادی پهپاد تهاجمی بایراکتار به کیف- ادامه داد. آنکارا ارتباط خود را با هر دو طرف جنگ اوکراین حفظ کرده و به دنبال میانجیگری است. اوایل سال جاری نیز ترکیه میزبان مذاکرات بین مسکو و کیف در استانبول بود، جایی که طبق گزارش‌ها توافقی حاصل شد اما بعداً توسط اوکراین رد شد.
کارشناسان معتقدند که ترکیه در حالی خواهان وساطت برای حل بحران اوکراین و روسیه است که با ادامه فروش پهپاد به دولت کیف نشان می‌دهد در شرایط فعلی استانداردی دوگانه را دنبال می‌کند. لازم به یادآوری است که این اولین توافق تسلیحاتی میان دو کشور نیست و ترکیه از سال ۲۰۱۹ تا کنون دهها پهپاد به همراه موشک‌ها و ایستگاههای کنترل پهپادی به اوکراین فروخته است. انتقادهای مربوط به صادرات پهپاد به اوکراین آن هم در اوج بحران روسیه و اوکراین صرفاً محدود به دولت مسکو نیست، بلکه داخل ترکیه نیز واکنش‌هایی به همراه داشته است. برای نمونه «دوغو پرینچک» رئیس حزب وطن ترکیه، گفته است که همکاری اوکراین و ترکیه در تأمین پهپادهای «بیرقدار» برای کی یف یک اشتباه بزرگ است و می‌تواند عواقب منفی برای آنکارا داشته باشد.
پرینچک هشدار داد: «عرضه هواپیماهای بدون سرنشین بیرقدار توسط ترکیه به اوکراین اشتباه بزرگی است، حزب ما بارها این را اعلام کرده است. این سلاح در نهایت نه تنها علیه روسیه، بلکه علیه خود ترکیه نیز استفاده خواهد شد».
پیش تر نیز «اسماعیل حققی پکین» رئیس سابق اطلاعات ستاد کل ارتش ترکیه، در سخنانی گفته بود: صادرات پهپادها باید حساب شده تر انجام شود زیرا فروش این تجهیزات ممکن است بعدتر برای خود ترکیه نیز دردسر ساز بشود. اوکراین می‌خواهد از پهپاد ها علیه روسیه در «دونباس» استفاده کند و قطعاً نقش آفرینی این پهپاد ها در تنش‌های کی یف -مسکو روابط ترکیه با روسیه را خدشه دار خواهد کرد. امیدوارم از خبر روسیه زیر حملات بی امان کشورهای غربی قرار دارد راضی بوده باشید.

روسیه زیر حملات بی امان کشورهای غربی قرار دارد  در تاریخ ۲۰۲۲-۱۱-۱۳ ۰۲:۳۷:۳۲