روسیه: اوکراین را به استفاده از سلاح هسته ای تهدید نکرده
ایم

به گزارش سوالات احکام و شرعی در خبر روسیه: اوکراین را به استفاده از سلاح هسته ای تهدید نکرده
ایم
به گزارش سوالات شرعی و احکام به نقل از روسیا الیوم، یک مقام روسیه گفت که این کشور به هیچ وجه اوکراین را با سلاح هسته‌ای تهدیدی نکرده است.
بر اساس این گزارش، «کونستانتین ورونتسوف» یک مقام وزارت خارجه روسیه گفت: همانطور که مطلع هستید یادداشت بوداپست در رابطه با پیوستن اوکراین به معاهده منع انتشار تسلیحات هسته‌ای به عنوان یک کشور غیرهسته ای به تصویب رسید. روسیه بر اساس این یادداشت، بر پایبندی خود در قبال اوکراین مبنی بر عدم بکارگیری سلاح‌های هسته‌ای یا تهدید بکارگیری آن علیه کشورهای غیردارنده سلاح‌های هسته‌ای تاکید کرده است و همواره به این پایبندی عمل می‌شود.
وی افزود: روسیه اوکراین را به سلاح هسته‌ای تهدید نکرده بود و تهدید هم نمی‌کند.
این مقام روس گفت: اظهارات کی یف پیرامون امکان بازنگری در وضعیت غیرهسته ای اوکراین که به معنای تلاش برای دستیابی به سلاح هسته‌ای به ضرر معاهده منع انتشار تسلیحات هسته‌ای است، موجب نگرانی شدید شده است.
وی ادامه داد: با توجه به اظهارات اخیر کی یف مبنی بر نیاز به حملات هسته‌ای پیشگیرانه علیه روسیه از سوی کشورهای ناتو، این امر پذیرفتنی نیست و قاطعانه رد می‌شود.
این در حالی است که «الکساندر لوکاشنکو»، رئیس‌جمهور بلاروس در گفت‌وگویی اختصاصی با «ان‌بی‌سی‌نیوز» به آمریکا و کشورهای غربی هشدار داد ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه را تحت فشار قرار ندهند و از خطوط قرمز روسیه عبور نکنند.
لوکاشنکو دراین‌باره گفت روسیه سلاح هسته‌ای دارد و نباید از «خطوط قرمز» آن در جنگ اوکراین عبور کرد. اگر یک فرد و یا کشوری را به گوشه رینگ ببرید، تنها یک راه برای برون‌رفت وجود خواهد داشت. به همین علت است که نباید از خطوط قرمز عبور کرد، خطوط قرمزی که نمی‌توانید از آن عبور کنید.
وی درباره احتمال حمله هسته‌ای روسیه با تأکید بر اینکه «پوتین و رهبری روسیه، هرگز هرگز قصد استفاده از سلاح هسته‌ای در اوکراین ندارند»، افزود: خدا نکند، اگر حمله‌ای به قلمرو فدراسیون روسیه انجام شود، در آن صورت اگر لازم باشد روسیه می‌تواند از همه نوع سلاح هسته‌ای استفاده کند. امیدوارم از خبر روسیه: اوکراین را به استفاده از سلاح هسته ای تهدید نکرده
ایم
راضی بوده باشید.

روسیه: اوکراین را به استفاده از سلاح هسته ای تهدید نکرده
ایم  در تاریخ ۲۰۲۲-۱۰-۱۹ ۰۲:۴۰:۱۶