روایت آن‌هایی که در حرم پر کشیدند/ من به جان رسیدم تو را که
دیدم

به گزارش سوالات احکام و شرعی در خبر روایت آن‌هایی که در حرم پر کشیدند/ من به جان رسیدم تو را که
دیدم
سوالات شرعی و احکام – گروه استان‌ها: حوالی ساعت ١٨ و ٣٠ دقیقه شامگاه چهارشنبه بود که تلفن همراهم مملو از تماس‌هایی شد که ضمیر ناخودآگاهم احتمال هر اتفاقی را به من می‌داد و پس از پاسخ به یکی از این تماس‌ها متوجه رخدادی شدم که هیچ‌وقت احتمال آن را نمی‌دادم.
سپری شدن زمان را دیگر در خاطرم نیست اما حوالی ساعت ١٨:۴٠ دقیقه بود که دوان‌دوان به حرم احمد ابن موسی (ع) رسیده و تنها صدای آژیرهای اورژانس را به‌وضوح می‌شنیدم باب الرضا مملو از نیروهایی بود که هر کدام سعی بر آن داشتند تا به هر صورت کمکی کنند.
تلاش‌هایم برای رسیدن به صحن حرم مطهر بی‌نتیجه مانده بود و هرچه تلاش کردم تا از دارالشفا یا باب الرضا وارد حرم شوم بی‌نتیجه ماند و تنها یک راه برای ورود داشتم و آن‌هم تماس با یکی از مسئولان حرم مطهر بود که این تماس حاصل شد و بالاخره به صحن حرم رسیدم.
هیچ‌گاه در طول عمر خویش حرم مطهر را به این‌سان خلوت از مردم ندیده بودم حرمی که مأمن مردمی بود که هرگاه دل‌تنگ می‌شدند روی به‌سوی حرم کرده و به آسمان فغان سر می‌دادند که ” اللّهُمّ صَّلِ عَلَی السَیِّدِالسَّاداتِ الأعاظِمِ، أحمَدَ بنِ موُسَی الکاظِمِ، اَلشَّهیِدِالمَظلُومِ، الَّذِی کانَ کَریماً جَلیلاً وَرِعاً “.
شاید حرم خالی از مردم بود اما تند شدن ضربان قلب‌ها در ایران و تپش قلب اهالی شیراز تنها یک دلیل داشت و آن‌هم نگرانی مردم سومین حرم اهل‌بیت برای حرم بود که درد را بر قلوب مؤمنان و آزادمردان و زنان این سرزمین وارد کرده بود.
قسم به جان تو، من به جان رسیدم تورا که دیدم
مظلومیت تنها واژه‌ای است که حال و هوای حرم در ذهن متبادر می‌ساخت، مظلومیت مردمی که پناه و مأمنشان استان احمد ابن موسی (ع) بود و نانجیبی شمر گونه آنان را در حین عبادت، زاری و هم‌جواری با امامزاده واجب التعظیمشان به شهادت رساند.
خون بی‌گناهان همچون خون مطهر احمد ابن موسی (ع) به زمین ریخته شده بود و غربت آنان در کنار حرم ناخداگاه حادثه کربلا و غربت آل الله را به ذهن متبادر می‌ساخت.
آنچه در لحظه آخر در ذهن شهدای این حادثه تروریستی مرور شد را هیچ‌کس به‌جز خداوند نمی‌داند اما هرچه بوده قطعاً ترس جایی در خیال آنان نداشت و همگی آماده وصال به معبود بودند که وصف حال آنان چنین است «غم تو را همان شب که دل سپردم به جان خریدم – قسم به جان تو، من به جان رسیدم تو را که دیدم».

گیله مرد حرم
شهید حسنعلی پور عیسی گیله مردی که خادم حرم مطهر احمد ابن موسی (ع) است او در تمام طول سال تنها یک روز را موظف بود که حرم بیاید و خادم حرم مطهر باشد و آن رو هم چهارشنبه چهارم آبان بود.
بهرام پور عیسی فرزند شهید پورعیسی در گفت وگو با خبرنگار سایت احکام گفت: پدرم خادم اهل بیت است خادمی را افتخاری برای خود می‌دانست و شوق رسیدن به حرم برای او شوقی وصف ناپذیر بود.
وی اضافه کرد: شهید پورعیسی با توجه به فاصله جغرافیایی که وجود داشت هر سال یک بار برای خدمت رسانی به زوار به حرم می‌آمد و این خادمی خاندان عصمت و طهارت علیهم السلام بود که موجب شد به فیض شهادت نائل شود.
بهرام پورعیسی تاکید کرد: شهید پورعیسی بیش از ۴۵ سال ساکن شیراز بود اما چند سال گذشته به زادگاه خود بازگشته بود.
حسین کشاورز، پسر عموی شهید محمدرضا کشاورز نیز در گفت‌وگو با خبرنگار سایت احکام گفت: بیان کرد: شهید کشاورز تنها ١۵ سال سن داشت و برای زیارت به حرم مطهر شاهچراغ بدون خانواده رفته بود.
وی افزود: پیکر پاک این شهید صبح فردا شنبه ٧ آبان در حرم مطهر شاهچراغ (ع)، تشییع و به خاک سپرده می‌شود.
حجت الاسلام محمد استوار میمندی نیز در توصیف شهید معصومی به خبرنگار سایت احکام گفت: از بزرگان شنیده‌ام که این شهید عزیز حدود ۲۰ سال پیش در کنار تحصیلات لیسانس مکانیک برخی دروس حوزوی را می‌خواند و پس از مدتی دکترا را در دانشگاه نیوزیلند گرفت و این سال‌ها هم مسئول هلدینگ غدیر در حوزه صنعت برق و انرژی بود. نیرویی جهادی، متشرع و متدین بود که روحیات دینی خوبی داشت و مکرر هم به زیارت امام رضا علیه السلام می‌رفت.
وی افزود: «حدود بیست سال پیش وقتی مدرسه مروی می رفته و بعضی از دروس را پیش حجت‌الاسلام والمسلمین زندی می‌خواند از ایشان سوال کرده که اگر کسی در قنوت دعا نکند و با خدا درد دل کند اشکالی دارد؟ این سوال نشان می‌داد که او در نماز حال خوشی داشته و اهل مناجات با خدا بوده».

۱۵ شهید گل نام و فضای مجازی
در حادثه تروریستی حرم مطهر شاهچراغ (ع) ۱۵ تن به شهادت رسیدند که این شهدای گل نام هر کدام قرار است در گوشه‌ای از ایران به خاک سپرده شوند.
حادثه تروریستی حرم مطهر احمد ابن موسی (ع) به گونه‌ای بود که ایران اسلامی غرق در عزا شد و فعالین فضای مجازی نیز پس از این حادثه با ایجاد کردن هشتکی با عنوان «ایران_تسلیت» و «شاهچراغ» بدون ربات‌های فضای مجازی همدردی خود را با بازماندگان این حادثه تروریستی اعلام کردند.
این در حالی است که در کمتر از ١٢ ساعت این هشتک به عنوان هشتک برتر در ایران شناخته شد و فعالین فضای مجازی حقیقی با ارسال پیام‌های متعدد با مردم شیراز و بازماندگان این حادثه ابراز همدردی کردند. امیدوارم از خبر روایت آن‌هایی که در حرم پر کشیدند/ من به جان رسیدم تو را که
دیدم
راضی بوده باشید.

روایت آن‌هایی که در حرم پر کشیدند/ من به جان رسیدم تو را که
دیدم  در تاریخ ۲۰۲۲-۱۰-۲۹ ۰۲:۳۸:۴۹