رهاسازی یک میلیون قطعه بچه ماهی در رودخانه بهمن‌شیر
آبادان

به گزارش سوالات احکام و شرعی در خبر رهاسازی یک میلیون قطعه بچه ماهی در رودخانه بهمن‌شیر
آبادان
به گزارش سوالات شرعی و احکام، فتح الله ابوعلی اظهار کرد: با حضور نماینده مردم آبادان در مجلس، فرماندار شهرستان و جمعی از مسئولان منطقه یک میلیون قطعه بچه ماهی بومی گونه بنی و برزم در رودخانه بهمن‌شیر این شهرستان رهاسازی شده است.
وی، بازسازی ذخایر ماهیان دریایی و منابع آب‌های داخلی را یکی از وظایف شیلات کشور و خوزستان اعلام کرد و گفت: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده سالانه بچه ماهیان مورد نیاز برای بازسازی ذخایر آبزیان خوزستان از طریق ۲ مرکز تکثیر ماهیان بومی در داخل استان تأمین می‌شود.
مدیرکل شیلات خوزستان افزود: حفظ و بازسازی ذخایر، تأمین پروتئین و امنیت غذایی، اشتغالزایی و پایداری معیشت جوامع محلی از اهداف مهم رهاسازی بچه ماهیان در منابع آبی خوزستان است.
وی یادآور شد: پیرو تفاهم نامه همکاری با هیئت ورزش‌های همگانی در شهرستان آبادان تداوم این طرح به ویژه در مناطق ساحلی به توسعه گردشگری و ماهیگیری تفریحی در منطقه کمک شایان توجهی می‌کند.
ابوعلی، عمده دلایل کاهش ماهیان بومی را صید بی رویه و غیر مجاز، استفاده از روش‌های صید مخرب و غیر استاندارد از جمله الکتروشوکرها و سموم در تالاب‌ها و رودخانه‌ها از سوی برخی صیادان و افراد سودجو برشمرد. امیدوارم از خبر رهاسازی یک میلیون قطعه بچه ماهی در رودخانه بهمن‌شیر
آبادان
راضی بوده باشید.

رهاسازی یک میلیون قطعه بچه ماهی در رودخانه بهمن‌شیر
آبادان  در تاریخ ۲۰۲۲-۱۰-۱۰ ۰۲:۳۸:۴۴