رقابت نزدیک داسیلوا و بولسونارو در انتخابات برزیل

به گزارش سوالات احکام و شرعی در خبر رقابت نزدیک داسیلوا و بولسونارو در انتخابات برزیل به گزارش سوالات شرعی و احکام، گزارش‌های اولیه از شمارش آرای انتخابات ریاست جمهوری برزیل از رقابت تنگاتنگ «لولا داسیلوا» و «ژائیر بولسونارو» در این انتخابات حکایت دارد.
بر اساس این گزارش، با شمارش بیش از ۷۰ درصد آرای انتخابات ریاست جمهوری برزیل ژائیر بولسوناور رئیس جمهور کنونی این کشور ۴۵.۷ درصد و لولا داسیلوا رقیب اصلی وی ۴۵.۵ درصد آرا را کسب کرده‌اند.
گفتنی است که روز یکشنبه مردم برزیل پای صندوق‌های رأی رفتند تا یکی از دو رقیب اصلی انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور را انتخاب کنند؛ یعنی «ژائیر بولسونارو»، رئیس‌جمهور فعلی و «لوییز ایناسیو لولا داسیلوا»، رئیس‌جمهور سابق.
داسیلوا از سال ۲۰۰۳ تا ۲۰۱۰ رئیس‌جمهور برزیل بوده و تمام نظرسنجی‌ها نشان می‌داد او با فاصله ۱۰ تا ۱۵ درصدی از رقیب خود جلوتر است. اگر او در دور اول موفق شود بیش از ۵۰ درصد آرا را کسب کند، حتی قبل از برگزاری دور دوم، پیروزی نهایی او قطعی است.
بولسونارو اخیراً پس از طرح ادعاهای بی‌اساس درباره احتمال تقلب در انتخابات و متهم‌کردن مسئولان برگزاری انتخابات به توطئه‌چینی علیه او، تهدید کرده بود که احتمالاً نتیجه انتخابات را نخواهد پذیرفت.
به نوشته رویترز، پیروزی قاطع لولا داسیلوا، تا حدی زیادی دردسرها و مشکلات انتقال قدرت را کاهش خواهد داد. منتقدان بولسونارو می‌گویند دور جدید حملات او علیه فرآیندهای دموکراتیک منجر به ناآرامی‌های اجتماعی مانند حملات هواداران دونالد ترامپ در ۶ ژانویه ۲۰۲۱ به ساختمان کنگره خواهد شد.
بولسونارو بدون ارائه شاخص و معیاری گفت تنها در صورتی نتیجه انتخابات را خواهد پذیرفت که انتخابات «پاک و شفاف» برگزار شود.
۱۵۰ میلیون نفر از مردم برزیل قرار بود به پای صندوق‌های رأی بروند و علاوه بر انتخاب رئیس‌جمهور، همه ۵۱۳ نماینده مجلس نمایندگان، یک سوم ۸۱ عضو مجلس سنا و فرمانداران و قانونگذاران ایالتی را انتخاب نمایند. امیدوارم از خبر رقابت نزدیک داسیلوا و بولسونارو در انتخابات برزیل راضی بوده باشید.

رقابت نزدیک داسیلوا و بولسونارو در انتخابات برزیل  در تاریخ ۲۰۲۲-۱۰-۰۳ ۰۲:۳۷:۰۴