رفتار نژادپرستانه پلیس آلمان با پیرمرد ۶۴ ساله
سیاهپوست

به گزارش سوالات احکام و شرعی در خبر رفتار نژادپرستانه پلیس آلمان با پیرمرد ۶۴ ساله
سیاهپوست
به گزارش سوالات شرعی و احکام به نقل از آناتولی، یک کارشناس حقوقی پلیس آلمان را درپی مرگ یک پیرمرد سیاهپوست در جریان انتقال وی به بیمارستان روانی، به نژادپرستی متهم کرد.
«دیلاباب باسو» این کارشناس حقوقی مسئولیت مرگ این پیرمرد ۶۴ ساله را به دلیل بکارگیری بیش از حد زور در جریان انتقالش به بیمارستان متوجه پلیس آلمان دانست.
بر اساس این گزارش، طبق گفته خانواده «کوپا ایونگا می‌دارد موتومبو» پیرمرد سیاهپوست ۶۴ ساله که پلیس سه هفته قبل در جریان انتقال وی به بیمارستان روانی از زور بیش از حد استفاده کرده بود، روز پنج شنبه درگذشت.
به گفته شاهدان عینی و برادر موتومبو این حادثه مشابه قتل جورج فلوید در ایالات متحده آمریکا بشمار می‌رود.
دیلاباب باسو کارشناس حقوق بشر در گفتگو با آناتولی، پلیس برلین و رفتار نژادپرستانه آن را مسئول مرگ موتومبو دانست.
باسو در خصوص این حادثه که صبح ۱۴ سپتامبر روی داد، گفت: موتومبو با دیدن مأموران پلیس دچار حالت ترس شد. مأموران پلیس وارد اتاق وی شده و او را روی زمین پرت کردند سپس یکی از مأموران روی گردن وی نشست.
وی افزود: پس از انتقال موتومبو به طبقه همکف، ۱۳ پلیس دیگر هم وارد عمل شدند تا وی را روی زمین نگه دارند و همان موقع موتومبو تقریباً از نفس افتاده بود. بنابراین من فکر می‌کنم که علت مرگ وی رفتار وحشیانه پلیس بوده است.
باسو این کارشناس حقوق بشر با اشاره به خشونت پلیس آلمان و رفتار نژادپرستانه آن گفت که مرگ موتومبو که از بیماری روانی رنج می‌برد تنها مورد در این خصوص نیست و آنها شکایت‌های زیادی را درباره رفتار وحشیانه پلیس علیه سیاهپوستان و مهاجران در آلمان دریافت می‌کنند.
وی افزود: در خصوص مرکز مشاوره خودم، می‌توانم بگویم که ما هر روز دو مورد نژادپرستی و خشونت از سوی پلیس را ثبت می‌کنیم.
به گفته باسو که بیش از ۲۰ سال است در سازمان «دستان نیکوکار» مشغول فعالیت است بسیاری از موارد مربوط به رفتار وحشیانه پلیس آلمان اعلام نمی‌شود و از سوی مقامات به شکل صحیح مورد پیگیری و بازخواست قرار نمی‌گیرد.
وی همچنین ابراز تأسف کرد که به دلیل این رویکرد نژادپرستانه، بیشتر افراد سیاهپوست و بسیاری از مهاجران اطمینان خود را به دستگاه قضائی آلمان از دست داده اند و معتقدند که شکایات آنها جدی گرفته نخواهد شد و مورد تحقیق عادلانه قرار نمی‌گیرد. امیدوارم از خبر رفتار نژادپرستانه پلیس آلمان با پیرمرد ۶۴ ساله
سیاهپوست
راضی بوده باشید.

رفتار نژادپرستانه پلیس آلمان با پیرمرد ۶۴ ساله
سیاهپوست  در تاریخ ۲۰۲۲-۱۰-۱۲ ۰۲:۳۹:۲۵