رتبه نخست روغن زیتون قزوین در جهان از نظر کیفیت

به گزارش سوالات احکام و شرعی در خبر رتبه نخست روغن زیتون قزوین در جهان از نظر کیفیت به گزارش سوالات شرعی و احکام، محمدمهدی برومندی در حاشیه بازدید از شرکت فرآوری زیتون خندان در طارم سفلی گفت: روغن زیتون تولیدی در استان قزوین پس از ارزیابی در ۱۷۷ آزمایشگاه مرجع شورای بین‌المللی زیتون رتبه نخست جهان را به دست آورده است.
وی افزود: جمهوری اسلامی عضو شورای بین‌المللی زیتون بوده و انتظار داریم در سال پیشرو ریاست این شورا را بر عهده بگیریم.
معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور باغبانی ادامه داد: برای نخستین بار در کشور زیتون و روغن آن در لیست کالاهای اساسی قرار گرفته و به طور حتم از حمایت‌های یارانه‌ای بیشتری برخوردار خواهد بود.
وی عنوان کرد: ۷۵ هزار هکتار باغ زیتون در کشور وجود دارد که سال گذشته ۱۰۹ هزار تن زیتون در ایران تولید شد، خوشبختانه امسال با تمهیدات و حمایت‌های صورت گرفته تولید از ۲۰۰ هزار تن عبور خواهد کرد.
برومندی تاکید کرد: بر اساس تصمیمات وزارت جهاد کشاورزی برای اولین بار در کشور به کشاورزان و صنایع تبدیلی و تکمیلی که به خرید زیتون باغداران در قالب خرید حمایتی اقدام کنند مجوز صادرات روغن زیتون خواهیم داد.
وی یادآور شد: قزوین با بیش از ۱۰ هزار هکتار باغ زیتون و تولید ۴۰ هزار تن زیتون قطب تولید این محصول در کشور محسوب می‌شود. امیدوارم از خبر رتبه نخست روغن زیتون قزوین در جهان از نظر کیفیت راضی بوده باشید.

رتبه نخست روغن زیتون قزوین در جهان از نظر کیفیت  در تاریخ ۲۰۲۲-۱۱-۱۰ ۰۲:۴۲:۱۸