راه اندازی ۴ پردیس علم و فناوری در شهرستان‌های استان
قزوین

به گزارش سوالات احکام و شرعی در خبر راه اندازی ۴ پردیس علم و فناوری در شهرستان‌های استان
قزوین
به گزارش خبرنگار سایت احکام، جعفر احمدی در ستاد اقتصاد دانش بنیان استان قزوین که بعد از ظهر شنبه در سالن جلسات شهید سلیمانی استانداری قزوین برگزار شد اظهار کرد: در استان قزوین مراکز رشد موضوعی نداریم و هر سه مرکز رشد موجود، در تمامی رشته‌ها فعالیت می‌کند.
رئیس پارک علم و فناوری استان قزوین ادامه داد: یکی از اهداف ما تمرکز زدایی از مرکز و فعالیت در تمامی شهرستان‌های استان است و در این راستا چهار مرکز با مأموریت شهرستانی برپا خواهیم کرد.
وی تاکید کرد: یکی از این مراکز در شهرستان آبیک با همکاری دانشگاه غیاث‌الدین جمشید کاشانی، شهرستان البرز با همکاری پارک علم و فناوری و بسیج علمی، در شهرستان بویین زهرا با همکاری دانشگاه آزاد و در تاکستان با همکاری دانشگاه پیام نور راه اندازی خواهد شد.
وی گفت: یکی از سیاست‌های وزارت علوم این است که با توجه به وجود زیرساخت‌های سخت افزاری ازجمله ساختمان‌های موجود پردیس‌های فناوری را راه اندازی کند.
این مسئول توضیح داد: از سیاست‌های کشور و استان این است که تا پایان سال ۲۰ درصد از که شرکت‌های نوآور باید در زمینه کشاورزی فعالیت کنند این در حالی است که تا امروز تنها پنج درصد از شرکت‌ها در سطح کشور در زمینه کشاورزی فعالیت می‌کند و این آمار در قزوین زیر ۳ درصد است.
احمدی با اشاره به این موضوع که فعالیت‌های دانش بنیان طبق شعار سال از اولویت‌های کشور محسوب می‌شود و اهرم پیشران استان قزوین موضوعات و فعالیت‌های دانش بنیان قرار داده شده است بیان کرد: برای گسترش هر چه بیشتر فعالیت‌های نوآور و دانش بنیان ۲پ ردیس مشترک با دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره)، یک مرکز رشد با همکاری دانشگاه آزاد و یک پردیس سلامت در پارک علم و فناوری با همکاری دانشگاه علوم پزشکی راه اندازی خواهد شد. همچنین پژوهشکده دانش آموزی آموزش و پرورش نیز به مرکز رشد تبدیل خواهد گردید.
رئیس پارک علم و فناوری استان قزوین در پایان عنوان کرد: رویداد فناوری و نوآوری تانا (توسعه و ارتقای زیست‌بوم نوآوری استان قزوین) در ۱۱ آبان‌ماه برگزار می‌شود و نمایشگاه محصولات دانش‌بنیان و توانمندی‌های استان قزوین در این زمینه از ۹ تا ۱۱ آبان‌ماه برگزار خواهد شد.
این مسئول افزود: برنامه دانش بنیان استان توسط سازمان برنامه و بودجه استان قزوین تدوین می‌گردد و عملیاتی شدن آن به عهده پارک علم و فناوری استان خواهد بود. امیدوارم از خبر راه اندازی ۴ پردیس علم و فناوری در شهرستان‌های استان
قزوین
راضی بوده باشید.

راه اندازی ۴ پردیس علم و فناوری در شهرستان‌های استان
قزوین  در تاریخ ۲۰۲۲-۱۰-۲۳ ۰۲:۴۸:۳۵