رئیس جمهور آفریقای جنوبی نه استعفا می دهد نه کناره گیری می
کند 

به گزارش سوالات احکام و شرعی در خبر رئیس جمهور آفریقای جنوبی نه استعفا می دهد نه کناره گیری می
کند 
به گزارش سوالات شرعی و احکام به نقل از الجزیره، موقعیت سیاسی «سیریل رامافوسا»، رئیس جمهورآفریقای جنوبی پس از گزارشی مبنی بر کشف میلیون‌ها دلار پول نقد در مزرعه خصوصی او زیر سوال رفته است.
با این حال سخنگوی رامافوسا اعلام کرده است که او قصد استعفا ندارد و از نظر سیاسی و قضائی با رقبای خود مبارزه خواهد کرد.
موقعیت رامافوسا پس از آن زیر سوال رفت که یک هیئت مستقل پارلمانی در گزارشی اعلام کرد که او ممکن است سوگند ریاست جمهوری را پس از کشف میلیون‌ها دلار پول نقد در مزرعه خصوصی خود، نقض کرده باشد.
وینسنت ماگونیا، سخنگوی رامافوسا، در پیامی به خبرنگاران گفت: «رئیس‌جمهور رامافوسا بر اساس گزارش‌های ناقص نه استعفا می‌دهد و نه کناره‌گیری می‌کند.»
رامافوسا هر گونه تخلفی را رد کرده و تاکید می‌کند که هیچ جرمی مرتکب نشده است.
روز چهارشنبه، یک هیئت سه نفره پارلمانی، از جمله رئیس سابق دادگاه عالی کشور، گفت که رامافوسا ممکن است مرتکب اعمالی خلاف قانون و قانون اساسی شده باشد و در صورت اثبا اتهامات او، راه را برای روند استیضاح هموار خواهد شد.
لازم به ذکر است که آفریقای جنوبی به عنوان صنعتی ترین کشور آفریقا، تا چند سال دیگر به بزرگترین اقتصاد این قاره و یکی از ۲۰ اقتصاد برتر دنیا تبدیل خواهد شد. در بعد سیاسی نیز نزدیکی آن به ایران، چین و روسیه و همچنین اجتناب آن از رژیم صهیونیستی و غرب، می‌توانند از مهم‌ترین رویکردهای اتخاذ شده در سالهای اخیر به حساب آیند. امیدوارم از خبر رئیس جمهور آفریقای جنوبی نه استعفا می دهد نه کناره گیری می
کند 
راضی بوده باشید.

رئیس جمهور آفریقای جنوبی نه استعفا می دهد نه کناره گیری می
کند   در تاریخ ۲۰۲۲-۱۲-۰۴ ۰۲:۳۷:۲۵