دیدار مشاور امنیت ملی آمریکا با مشاور اردوغان

به گزارش سوالات احکام و شرعی در خبر دیدار مشاور امنیت ملی آمریکا با مشاور اردوغان به گزارش سوالات شرعی و احکام به نقل از روسیا الیوم، «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی آمریکا با «ابراهیم کالین» مشاور رئیس جمهور ترکیه پیرامون اوضاع اوکراین و حمایت از کی یف و روند پیوستن فنلاند و سوئد به ناتو رایزنی کردند.
بر اساس این گزارش، کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد: مشاور امنیت ملی آمریکا و مشاور رئیس جمهور ترکیه حمایت مستمر از اوکراین در مقابله با روسیه از جمله محکومیت مسکو در الحاق غیرقانونی اراضی اوکراین را مورد بررسی قرار دادند.
این بیانیه می‌افزاید که سالیوان در این دیدار از تلاش‌های ترکیه برای بهبود وضعیت امنیت غذایی در جهان از طریق کمک به تسهیل صادرات اوکراین و نیز تلاش دیپلماتیک برای آزادی اتباع آمریکایی بازداشت شده در روسیه قدردانی کرد.
طبق بیانیه کاخ سفید، دو طرف در این دیدار که در استانبول صورت گرفت همچنین موضوعات امنیت ملی از جمله مذاکرات صلح بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان و اهمیت گفتگو و دیپلماسی برای حل هرگونه اختلافات در شرق دریای مدیترانه و روند عضویت فنلاند و سوئد در ناتو را مورد بحث قرار دادند. امیدوارم از خبر دیدار مشاور امنیت ملی آمریکا با مشاور اردوغان راضی بوده باشید.

دیدار مشاور امنیت ملی آمریکا با مشاور اردوغان  در تاریخ ۲۰۲۲-۱۰-۰۳ ۰۲:۳۷:۴۳