دو اسیر فلسطینی اعتصاب غذای خود را ازسرگرفتند

به گزارش سوالات احکام و شرعی در خبر دو اسیر فلسطینی اعتصاب غذای خود را ازسرگرفتند به گزارش سوالات شرعی و احکام به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، مؤسسه حقوقی «مهجه القدس» اعلام کرد که احمد و عدال موسی دو برادر اسیر فلسطینی ساکن شهر بیت لحم باردیگر اعتصاب غذای خود را ازسرگرفتند.
پیشتر به موجب توافقی که بین این دو اسیر و دادستانی نظامی رژیم صهیونیستی حاصل شده بود، قرار بود مدت بازداشت آن‌ها دیگر تمدید نشود اما طرف صهیونیستی زیر تعهدات خود زده و مدت بازداشت آنان را تمدید کرد که در پی آن این دو اسیر اعتصاب غذای خود را ازسرگرفتند.
اسرای فلسطینی پیش از این اعلام کرده بودند که در سایه تشدید اقدامات غیرقانونی رژیم صهیوینستی به اقدامات اعتراضی خود ادامه خواهند داد و نیز اقدامات مدیریت زندان‌های تل آویو در راستای انتقام از اسرا صورت می‌گیرد.
گفتنی است، رژیم صهیونیستی اخیراً بازداشت غیرقانونی و بدون تفهیم اتهام موسوم به «بازداشت اداری» شهروندان فلسطینی را تشدید کرده و شمار اسرای اداری در زندان‌های این رژیم به ۷۶۰ نفر رسیده است که تعدادی از آنها کودک، زن و افراد سالخورده هستند.
همچنین ۸۰ درصد از اسرای اداری از کسانی هستند که سال‌های زیادی از عمر خود را در زندان‌های صهیونیستی سپری کرده اند.
ماه گذشته نیز هیئت امور اسرا و آزادگان فلسطین در گزارشی در آستانه روز ملی زن فلسطینی به بررسی وضعیت ۳۰ بانوی اسیر فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی پرداخت و در گزارشی اعلام کرد که از سال ۱۹۶۷ تاکنون حدود ۱۷ هزار زن و دختر فلسطینی به بازداشت نظامیان اشغالگر صهیونیست درآمده‌اند.
هیئت امور اسرا و آزادگان فلسطین بیان کرد که هم اکنون حدود ۴۷۰۰ فلسطینی از جمله ۳۰ زن در زندان‌های رژیم صهیونیستی در بند اسارت هستند.
از مجموع این ۳۰ بانوی اسیر فلسطینی، ۲ نفر به نام‌های شروق البدن و بشری الطویل تحت بازداشت موقت هستند و هنوز تفهیم اتهام نشده‌اند.
گزارش مذکور می‌افزاید که بیشتر بازداشت‌ها در میان زنان فلسطینی در سال جاری مربوط به استان قدس بوده است.
در میان این ۳۰ اسیر، شروق دویات و شاتیلا ابو عیاد هر کدام به ۱۶ سال زندان و عائشه الافغانی و میسون الجبالی نیز هر کدام به ۱۵ سال اسارت محکوم شدند.
۶ نفر از بانوان اسیر فلسطینی هم مجروح هستند که وضعیت اسرا جعابیص از همه خطرناک‌تر است.
اولین بانوی اسیر فلسطینی فاطمه برناوی از شهر قدس بوده که سال ۱۹۶۷ اسیر شد و به حبس ابد محکوم شد، وی در نهایت در سال ۱۹۷۷ از زندان‌های رژیم صهیونیستی آزاد شد. امیدوارم از خبر دو اسیر فلسطینی اعتصاب غذای خود را ازسرگرفتند راضی بوده باشید.

دو اسیر فلسطینی اعتصاب غذای خود را ازسرگرفتند  در تاریخ ۲۰۲۲-۱۲-۰۶ ۰۲:۳۸:۴۵