دومین آتش سوزی بزرگ مسکو در کمتر از ۴ روز گذشته

به گزارش سوالات احکام و شرعی در خبر دومین آتش سوزی بزرگ مسکو در کمتر از ۴ روز گذشته به گزارش سوالات شرعی و احکام به نقل از رویترز، سرویس‌های اورژانس و آتش نشانی روسیه در مسکو، پایتخت این کشور اعلام کردند که یک مرکز خرید در منطقه مرکزی مسکو در آتش‌سوزی بزرگ روز دوشنبه آسیب دیده است. گفته شده این دومین آتش‌سوزی بزرگ یک مرکز خرید در کمتر از یک هفته گذشته در پایتخت روسیه است.
تصاویر منتشر شده توسط اورژانس روسیه نشان می‌دهد که آتش‌سوزی در یک هایپرمارکت لوازم ساختمانی در یک منطقه شهری با ۵۰۰ هزار نفر جمعیت در حومه پایتخت روسیه صورت گرفته و این آتش سوزی باعث فروریختن بخشی از سقف و تصاعد دود غلیظ سیاه رنگ به هوا شده است.
آتش نشانی روسیه هم گفت که آتش قبل از آنکه کنترل شود، به ۹۰۰۰ متر مربع رسیده و خسارات زیادی برجای گذاشته است. کمیته تحقیق روسیه که مسئول حوادث بزرگ و جدی در این کشور است، اعلام کرد که تحقیقاتی را درباره این حادثه و حادثه مشابه ۴ روز پیش آغاز کرده است.
روز جمعه گذشته نیز، آتش سوزی در یک مرکز خرید بزرگ در حومه مسکو، جان یک نفر را گرفت و حدود ۷۰۰۰ متر مربع از یک فضای فروشگاهی را با آسیب جدی روبرو کرد. در ارتباط با آتش سوزی روز جمعه، خبرگزاری ایتار تاس روسیه نیز به نقل از مقامات مسئول این کشور اعلام کرده بود که نقض قوانین ایمنی هنگام جوشکاری علت آتش سوزی در این مرکز تجاری بوده است.
ورود کمیته تحقیق روسیه به پرونده دو آتش سوزی بزرگ در مسکو طی کمتر از یک هفته گذشته حکایت از احتمال خرابکاری عمدی در این گونه حوادث دارد، اگرچه هنوز هیچ فرضیه‌ای در این ارتباط مطرح نشده است. امیدوارم از خبر دومین آتش سوزی بزرگ مسکو در کمتر از ۴ روز گذشته راضی بوده باشید.

دومین آتش سوزی بزرگ مسکو در کمتر از ۴ روز گذشته  در تاریخ ۲۰۲۲-۱۲-۱۳ ۰۲:۳۸:۱۶