دولت صنعا با چین برای سرمایه گذاری در میدان نفتی قرارداد
امضا کرد

به گزارش سوالات احکام و شرعی در خبر دولت صنعا با چین برای سرمایه گذاری در میدان نفتی قرارداد
امضا کرد
به گزارش سوالات شرعی و احکام به نقل از المیادین، دولت صنعا با چین برای سرمایه گذاری در میدان نفتی قرارداد امضا کرد.
در این ارتباط گفته شده است که وزارت نفت و مواد معدنی در دولت صنعا پس از چندین دور مذاکره، تفاهم نامه‌ای را با شرکت چینی «آنتون اویل» برای سرمایه گذاری در حوزه اکتشاف نفت امضا کرده است.
این یادداشت تفاهم پس از انجام چندین دور مذاکره و هماهنگی با چند شرکت خارجی به منظور متقاعد کردن آنها برای سرمایه‌گذاری در این زمینه، با توجه به فرصت‌های سرمایه‌گذاری موجود و مزایا و امکاناتی که شرکت‌های سرمایه‌گذاری در این امر حیاتی و مهم برخوردار خواهند شد، به امضا رسید.
امضای این توافق نامه در حالی صورت گرفته که پیش از این وزارت نفت یمن مستقر در صنعا به شرکت‌های خارجی نسبت به معامله با شورای ریاست جمهوری منصوب شده از سوی عربستان و انعقاد هرگونه قرارداد با آن هشدار داده بود.
در این زمینه، احمد دارس وزیر نفت و مواد معدنی دولت مستقر در صنعا ضمن استقبال از شرکت‌های سرمایه گذاری در زمینه اکتشاف نفت در یمن، بر تمایل خود برای ارائه تسهیلات برای تشویق سرمایه گذاران تاکید کرد.
دارس از شرکت‌های سرمایه گذاری خواست تا از یمن بازدید کنند و از فرصت‌های سرمایه گذاری، مزایا و امکاناتی که سرمایه گذاری آنها برخوردار خواهد بود، مطلع شوند.
وزیر یمنی با اشاره به اینکه «چند دور مذاکره با چند شرکت بین‌المللی برای ورود به حوزه اکتشاف نفت یمن انجام شده است»، تصریح کرد: «برای امضای تفاهم‌نامه‌ها با شرکت‌های خارجی کارهای نهایی انجام خواهد شد.»
دارس همچنین از تلاش‌های همکاران خود در وزارت نفت یمن و تلاش‌های آنان برای تشویق سرمایه گذاری در این بخش حیاتی، توسعه آن و بهره برداری از این ثروت به نفع کشور قدردانی کرد.
این توافق در شرایطی که یمن با غارت ثروت نفتی خود توسط ائتلاف سعودی و ایالات متحده آمریکا مواجه است، یکی از توافقات مهم برای دولت صنعا محسوب می‌شود.
گروه فناوری میدان نفتی آنتون نیز که قرار است در یمن سرمایه گزاری کند، یک شرکت پیشرو جهانی در خدمات فناوری برای میادین نفتی جهان است. ویژگی این شرکت ترکیبی از مهندسی زمین، تولید و کاهش هزینه است و طیف کاملی از محصولات و فناوری‌ها را برای توسعه نفت و گاز به مشتریان ارائه می‌دهد. این شرکت در سال ۱۹۹۹ در چین تاسیس شد. در سال ۲۰۰۷، شرکت نفت آنتون با موفقیت در هیئت مدیره اصلی بورس هنگ کنگ ثبت شد و اولین شرکت خصوصی خدمات فناوری میدان نفتی چین در فهرست هنگ کنگ شد. در سال ۲۰۱۳، این شرکت ظرفیت خدمات یکپارچه خود را ایجاد کرد و مفهوم خدمات افزایش تولید، کاهش هزینه و یکپارچه سازی را شکل داد، به طوری که در سال ۲۰۱۷ با ۷۰ درصد سهم درآمد بین المللی به شرکتی جهانی تبدیل شد.
آنتون متعهد به توسعه عمیق بازارهای نوظهور نفت و گاز جهانی است، تجارت آن در بیش از ۳۰ کشور و منطقه از جمله چین، خاورمیانه، آفریقا، آسیای مرکزی، آسیای جنوب شرقی و آمریکای لاتین گسترش یافته است و یک مدیریت جهانی را در صنعت نفت را تشکیل می‌دهد. امیدوارم از خبر دولت صنعا با چین برای سرمایه گذاری در میدان نفتی قرارداد
امضا کرد
راضی بوده باشید.

دولت صنعا با چین برای سرمایه گذاری در میدان نفتی قرارداد
امضا کرد  در تاریخ ۲۰۲۳-۰۵-۲۱ ۰۲:۳۹:۰۲