دولت جدید ایتالیا کاملا طرفدار ناتو و اتحادیه اروپا خواهد
بود

به گزارش سوالات احکام و شرعی در خبر دولت جدید ایتالیا کاملا طرفدار ناتو و اتحادیه اروپا خواهد
بود
به گزارش سوالات شرعی و احکام به نقل از رویترز، «جورجیا ملونی»، که انتظار می‌رود نخست‌وزیر بعدی ایتالیا باشد، روز چهارشنبه با صدور بیانیه‌ای شرکای راست‌گرای خود در کابینه ائتلافی را مورد خطاب و انتقاد قرار داد و گفت که دولت جدید او طرفدار ناتو و کاملاً بخشی از اروپا خواهد بود.
بیانیه نخست وزیر آتی ایتالیا پس از آن بیان شد که «سیلویو برلوسکونی»، متحد محافظه کار او در یک فایل صوتی ضمن ابراز همدلی خود با «ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهور روسیه، همچنین «ولودیمیر زلنسکی»، رئیس جمهور اوکراین را به آغاز جنگ متهم کرد.
برخلاف برلوسکونی اما ملونی در بیانیه‌ای تند گفت که هر حزبی که با خط سیاست خارجی او مخالف است، نباید به دولت او که قرار است هفته آینده کار خود را آغاز کند، بپیوندد. او گفت: «ایتالیا با حضور دولت ما هرگز حلقه ضعیف غرب نخواهد بود.»
ملونی از زمان حمله روسیه به اوکراین در فوریه، قاطعانه از اوکراین دفاع و از تحریم‌های غرب علیه مسکو حمایت کرده است. او همچنین گفت: «در یک مورد من روشن بوده، هستم و همیشه خواهم بود. من قصد دارم دولتی با خط مشی سیاست خارجی روشن و صریح رهبری کنم. هرکس با این سنگ بنا موافق نباشد نمی‌تواند بخشی از دولت آینده باشد.»
برلوسکونی، ۸۶ ساله، دوست دیرینه پوتین است و در جدیدترین فایل صوتی فاش شده از او که روز سه شنبه منتشر شد، به نمایندگان پارلمان از حزب خود یعنی حزب «فورزا ایتالیا» می‌گوید که با رئیس جمهور روسیه در تماس بوده و نامه و هدایایی شیرین میان آن‌ها رد و بدل شده است.
همچنین در پرونده دومی که روز چهارشنبه توسط خبرگزاری لاپرس منتشر شد، برلوسکونی گفت که اوکراین قرارداد صلح ۲۰۱۴ را که برای پایان دادن به جنگ جدایی‌طلبانه روسیه در مناطق دونتسک و لوهانسک در شرق اوکراین طراحی شده بود، لغو کرده است. برلوسکونی با تکرار همان اتهامات پوتین علیه اوکراین، گفت که زلنسکی با به قدرت رسیدن در سال ۲۰۱۹ وضعیت را بسیار بدتر کرد.
برلوسکونی همچنین این را گفت که پوتین در برابر فشارهای داخلی قرار گرفته و خواسته به اوکراین حمله کند تا دولت جدید متشکل از افراد شایسته با عقل سلیم را تشکیل دهد.
مواضع ملونی درباره ناتو و اتحادیه اروپا در حالی اعلام شده است که پیشتر فارن پالیسی در گزارشی درباره او گفته بود: گرچه ملونی و حزب برادران ایتالیا سیاست خود را ضد پوتین معرفی کردند، اما وی قبلاً دوست کرملین بوده و هنوز هم با دوستان اروپایی پوتین مانند «ویکتور اوربان»، نخست وزیر مجارستان، رابطه صمیمی دارد. و در سال ۲۰۱۵ از دولت ایتالیا خواست تا تحریم‌های «بی‌فایده و مطیع‌وارانه» را که اتحادیه اروپا پس از الحاق کریمه به روسیه با آن موافقت کرد، به حالت تعلیق درآورد.
همچنین «الئونورا تافورو»، پژوهشگر مؤسسه مطالعات سیاسی بین‌المللی ایتالیا، گفته است که روسیه مدت‌هاست ایتالیا را به عنوان «یکی از دوستانه‌ترین کشورها در میان بلوک غیردوستانه فزاینده» می‌نگرد، که عمدتاً به دلیل تمایل ایتالیا به ایفای نقش «واسطه» و تجارت با تأمین‌کننده عظیم انرژی است. امیدوارم از خبر دولت جدید ایتالیا کاملا طرفدار ناتو و اتحادیه اروپا خواهد
بود
راضی بوده باشید.

دولت جدید ایتالیا کاملا طرفدار ناتو و اتحادیه اروپا خواهد
بود  در تاریخ ۲۰۲۲-۱۰-۲۰ ۰۲:۳۹:۵۱