دوره ارتقای حافظان و قاریان استان بوشهر برگزار شد

به گزارش سوالات احکام و شرعی در خبر دوره ارتقای حافظان و قاریان استان بوشهر برگزار شد به گزارش سایت احکام، رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه استان بوشهر عصر پنجشنبه در آئین افتتاحیه دوره ارتقای قاریان و حافظان قرآن کریم که در محل دفتر مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت طاها بوشهر برگزار شد، با بیان اینکه بر همه مشهود است که هزینه برگزاری دوره‌های آموزشی بسیار بالاتر از اعتبارات تخصیصی است، گفت: قرآن‌آموزان باید به نحو احسن در ۴۸ کلاس آموزشی ارتقای قاریان و حافظان که به صورت مجازی و حضوری زیر نظر مؤسسه قرآنی طاها، به‌عنوان مجری دوره برگزار می‌شود، شرکت کنند.
علی‌اکبر مداح با تاکید بر اینکه ثبت حرکت ماندگار در عرصه فناوری و آموزشی موجب شکوفایی فعالیت‌های تخصصی در میادین ملی و بین‌المللی می‌شود، گفت: تقویت ایمان و گسترش اُنس با قرآن کریم در میان قاریان و حافظان، ایجاد زمینه و انگیزه در قاریان و حافظان قرآن استانی جهت استمرار و تداوم دانش‌اندوزی در علوم و فنون قرائت و حفظ قرآن کریم به‌صورت علنی و عملی، ارائه راهکار و روش هماهنگ در ارائه آموزش‌های تخصصی حفظ و قرائت قرآن کریم در سطح کشور بخشی از اهداف کلی دوره ارتقای حافظان و قاریان آقا و خانم در دو گروه سنی زیر ۱۸ سال و بالای ۱۸ سال است.
وی افزود: زمینه‌سازی جهت موفقیت بیش از پیش قاریان و حافظان در مسابقات استانی و کشوری، ارتقا سطح کمی و کیفی شرکت کنندگان و مسابقات در سطح استان‌ها و کشور، آشنایی با جوانب ویژگی‌های هنری تلاوت تحقیق و ترتیل و حفظ قرآن کریم و لطائف صوت و لحنی آن، گسترش تعاملات و تبادل تجربیات قاریان و حافظان برتر هر استان با یکدیگر بخشی از اهداف رفتاری این طرح ملی است.

مدیرعامل مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت طاها بوشهر نیز اظهار کرد: اولین دوره ارتقای حافظان و قاریان با حضور برگزیدگان و ممتازین جامعه قرآنی استان بوشهر از سوی مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت طاها و با مشارکت اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه استان بوشهر در شبکه آموزشی تخصصی «بلدالأمین» برگزار شد.
زهرا کشاورز نیا از برگزاری ۳ کلاس آموزشی وقف و ابتدا با حضور سعید رحمانی، مدرس و داور مسابقات بین‌المللی قرآن در این اولین دوره خبر داد و افزود: این کلاس‌های آموزشی و تخصصی در روزهای پنجشنبه و جمعه در تاریخ سوم و چهارم آذرماه، به شیوه برخط برگزار شد.
کشاورز نیا در ادامه عنوان کرد: شبکه آموزشی تخصصی «بلدالأمین» جامعه قرآنیان ولی‌عصر (عج) به‌همت معاون آموزشی، فرهنگی و رسانه‌ای مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت طاهای بوشهر راه‌اندازی شده که در زمینه برگزاری دوره‌های تخصصی حضوری و مجازی در رشته‌های حفظ، قرائت، تدبر و مفاهیم، تربیت معلم قرآنی، غدیر و مهدویت، فرهنگ و هنر، مشاوره ازدواج، خانواده، عفاف و حجاب، اخلاق و عرفان زیر نظر اساتید کشوری و بین‌المللی فعالیت می‌کند.
مدیرعامل مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت طاها بوشهر ادامه داد: نظام آموزشی و تربیتی و مهارت و فناوری شبکه آموزشی تخصصی «بلدالأمین» مؤسسه قرآنی طاهای بوشهر، با همت و تلاش حامد فکوری، جهادگر بسیجی و با هدف افزایش مستمر و فزاینده و بهره‌وری در تمامی سطوح تربیتی شامل آموزش‌هایی بر اساس ارتقا و انتقال علوم دانش‌بنیان، کار و فناوری، مهارت‌های شغلی و کارآفرینی، سبک زندگی و یاددهی هنرهای قرآنی و با استفاده از فناوری‌ها و ظرفیت‌های استاندارد آموزشی و با تاکید بر اخلاق حرفه‌ای تا سطح مطلوب، قرآن آموز و دانش‌آموخته تربیت می‌کند.
وی بیان کرد: شبکه آموزشی تخصصی «بلدالأمین» به تمام کسانی‌که تمایل به یادگیری سریع و تخصصی علوم قرآنی و معارفی و کسب تجربه و مهارت، برای ورود به آموزش کلاس‌های دانش‌پایه و بازار کار و فعالیت اقتصادی مبتنی بر کارآفرینی را دارند، توصیه می‌شود.
وی گفت: همچنین این مجموعه علمی و جهادی شرایط لازم برای بالا بردن سطح دانش و تجربه را به صورت یکجا فراهم کرده و مدارک صادره آموزشی آن مورد تأیید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان اوقاف و امور خیریه، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اتحادیه مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت کشور، سازمان تبلیغات اسلامی است.
وی با اشاره به اینکه کلاس‌های آموزشی تخصصی شبکه «بلدالأمین» ویژه ارتقای قاریان و حافظان به‌شیوه مجازی و حضوری تا پایان اسفندماه سال‌جاری ادامه خواهد داشت، اعلان کرد: دومین دوره ارتقای حافظان و قاریان با حضور برگزیدگان و ممتازین جامعه قرآنی استان بوشهر، نیز در روزهای اول و دوم دی‌ماه، امسال در قالب ۳ کلاس آموزشی تجوید با حضور استاد محمدرضا پور زرگری برگزار خواهد شد.

ضرورت تقویت اعتبارات در راستای رفع آسیب‌های آموزشی
داور مسابقات قرآنی و ناظر دوره‌های آموزشی و تخصصی قاریان و حافظان در بوشهر، در این مراسم افتتاحیه عنوان کرد: تقریباً کلاس‌ها برای کسانی است که سطح تلاوت‌شان بالاتر از حد خودشان هستند و نیازمند بهره‌مندی آموزشی از کلاس‌های درس اساتید تخصصی در سطح ملی و بین‌المللی است.
عبدالله محبوبی افزود: خیلی از علاقه‌مندان و چهره‌های افتخارآفرین قرآنی می‌توانند از طریق سامانه‌های برخط و غیر برخط از اساتید کشوری بهره‌مند شوند و این ظرفیت‌های آموزشی را بالقوه کنیم.
محبوبی با یادآوری این مطلب که بارها توسط امام جمعه و استاندار بوشهر در جلسات شورای فرهنگ عمومی مطرح شده است که زیرساخت‌های آموزشی باید عادلانه توسعه یابد و مناطق کم‌برخوردار را از وجود این کلاس‌های آموزشی بهره‌مند سازیم، تصریح کرد: رفع آسیب‌های شرکت‌کنندگان در مسابقات آوایی و معارفی با آموزش برتر مرتفع خواهد شد.
داور مسابقات قرآنی گفت: پاسخگویی به هزینه‌های آموزشی در حوزه فعالیت‌های قرآن و عترت، نیازمند حمایت ویژه نهادهای متولی و تقویت اعتبارات آموزشی است. به آن علت که برپایی دوره‌های آموزشی تخصصی روزانه در حدود ۱۰۰ میلیون ریال اعتبار مالی را می‌طلبد. امیدوارم از خبر دوره ارتقای حافظان و قاریان استان بوشهر برگزار شد راضی بوده باشید.

دوره ارتقای حافظان و قاریان استان بوشهر برگزار شد  در تاریخ ۲۰۲۲-۱۱-۲۵ ۰۲:۴۴:۴۴