دشمنان به دنبال تفرقه‌افکنی هستند/ حفظ وحدت راهبرد شیعه و
سنی

به گزارش سوالات احکام و شرعی در خبر دشمنان به دنبال تفرقه‌افکنی هستند/ حفظ وحدت راهبرد شیعه و
سنی
به گزارش خبرنگار سایت احکام، حجت الاسلام سید احمدرضا شاهرخی روز سه شنبه در مراسم خون صلح در شهرستان دلفان در سخنانی با بیان اینکه استان لرستان شش هزار و ۵۴۶ شهید را تقدیم انقلاب کرده است و آخرین شهید آن، شهید «داوود عبدالهی» است، ایشان کسی بود که در دفاع از امنیت مردم کُرد جانش را تقدیم کرد.
دشمنان به دنبال تفرقه و اختلاف هستند
وی با بیان اینکه شهید «عبدالهی» که تقریباً یک هفته از شهادت ایشان می‌گذرد برای ایجاد امنیت، دفاع از شرف و نجابت بانوان کُرد به درجه رفیع شهادت نائل شد افزود: خون رزمندگان اسلام و رزمندگان شهید منطقه نورآباد با خون رزمندگان اهل تسنن در دفاع از سرزمین اسلامی و اسلام با هم آمیخته شده است.
نماینده ولی‌فقیه در لرستان بیان داشت: برادرانی که از کرمانشاه، کردستان و برادران اهل تسننی که از چابهار تشریف آورده‌اند، به یاد دارند آن رویداد تلخ پاوه را، مردم همین استان حرکت کردند برای تقابل با تجزیه طلبان و گروهک‌های منحله، برای دفاع از مردم اهل تسنن.
حجت الاسلام شاهرخی با تاکید بر اینکه این وحدت، همگرایی و انسجام سابقه دیرینه ای در این استان دارد تصریح کرد: امام راحل و مقام معظم رهبری با هوشمندی این هفته را به عنوان هفته وحدت نامگذاری کردند، چون تفرقه و اختلاف راهبرد دشمنان است، دشمنان با راهبرد تفرقه و اختلاف اقلیت اندکی را بر اکثریت قریب به اتفاقی حاکم می‌کنند، تا دسیسه‌های پلید خود را عملی کنند.
وی گفت: دشمنان این ملت امروز ببینند که چگونه یک خانواده شیعه، محب امام علی (ع) و اولاد معصوم ایشان، فردی از اهل تسنن را که مرتکب قتل عمد شده را می‌بخشند، در حالی که همه مراحل برای قصاص این شخص آماده است، اما خانواده محترم «صادقیان» فقط برای رضای خدا و بدون هیچ گونه وجهی و در راستای توصیه‌های مقام معظم رهبری از این قصاص می‌گذرند.
راهبرد شیعه و سنی حفظ وحدت است
نماینده ولی‌فقیه در لرستان گفت: دشمنان اگر امری را بهانه واهی قرار دادند و به ملت آسیب جانی و مالی زدند، بدانند که راهبرد شیعه و سنی وحدت است، وحدتی که عملاً امروز آن را مشاهده کردیم، با وحدت است که می‌توان به قله‌های رفیع ارتقای فرهنگی و پیشرفت نائل شد.
حجت الاسلام شاهرخی افزود: در این راستا جای تشکر و قدر دانی دارد از شورای تأمین شهرستان دلفان، هیئت حل اختلاف این شهرستان، مدیر دادگستری استان، قضات، دادستان، شورای حل اختلاف در استان و دستگاه قضائی در چابهار، تمام گرامیانی که پیدا و پنهان این روز تاریخی را رقم زدند، گاهی ما باید از یک رویداد فاصله بگیریم تا عمق ارزش آن روز را بدانیم، ما امروز می‌دانیم رزمندگان ما در هشت سال دفاع مقدس چه رشادت‌ها به خرج دادند، چه سختی‌هایی را تحمل کردند تا این افتخار رقم خورده است، در آینده تاریخ این روز به یاد ماندنی را خواهند نوشت که پدر، مادر، فرزندان، همسر و منصوبین مرحوم «صادقیان» با اینکه درونشان از غم و اندوه مالامال بود اما عفو و گذشت کردند، سایت احکامبانی کردند، ترحم کردند.
وی ادامه داد: در سایت احکامبانی و ترحم، جوانمردی، مروت، خوش خلقی، سازش، مدارا با هم نوع است، در ترحم، عفو، گذشت، نرم خویی است، همه اینها جلوه ترحم و سایت احکامبانی است که ما در وجود اولیای دم مشاهده کردیم.
نماینده ولی‌فقیه در لرستان بیان داشت: از عموم مردم، سران طوایف، عشایر، علما، امام جمعه نورآباد، نیروهای امنیتی و انتظامی و قضائی و… که این روز ماندگار را رقم زدند تشکر و قدردانی می‌کنم. امیدوارم از خبر دشمنان به دنبال تفرقه‌افکنی هستند/ حفظ وحدت راهبرد شیعه و
سنی
راضی بوده باشید.

دشمنان به دنبال تفرقه‌افکنی هستند/ حفظ وحدت راهبرد شیعه و
سنی  در تاریخ ۲۰۲۲-۱۰-۱۲ ۰۲:۳۹:۳۵