دانمارک:فردمهاجم به سفارت ایران شنبه در دادگاه تفهیم اتهام
می شود

به گزارش سوالات احکام و شرعی در خبر دانمارک:فردمهاجم به سفارت ایران شنبه در دادگاه تفهیم اتهام
می شود
به گزارش سوالات شرعی و احکام به نقل از پایگاه النشره، پلیس دانمارک در بیانیه ای اعلام کرد که فرد مهاجم به سفارت ایران در این کشور روز شنبه در دادگاهی در شهر کپنهاگ تفهیم اتهام می‌شود.
در این بیانیه اتهامات این فرد مهاجم که با سلاح سرد به محوطه سفارت ایران در دانمارک حمله کرده بود اقدامات خشونت آمیز و نقض قوانین جزایی دانمارک درباره ارتکاب جرم علیه اشخاص دارای وضعیت دیپلماتیک اعلام شده است.
پلیس دانمارک در این بیانیه اعلام کرد که فرد مهاجم ۳۲ ساله‌ای را که با حمل چاقو به سفارت ایران در کوپنهاگ حمله کرده بود، دستگیر کرده است.
در این بیانیه آمده است که یکی از کارکنان سفارت این مرد را که تبعه ایران است قبل از وارد شدن به داخل ساختمان سفارتخانه متوقف کرده بود.
در پی حمله یک فرد مهاجم مسلح به سلاح سرد به سفارت جمهوری اسلامی ایران در کپنهاگ که با تهدید سفیر کشورمان، مجروح شدن یکی از کارمندان محلی و صدمات به خودروهای سفارت همراه بود، سفیر دانمارک توسط مدیرکل اروپای غربی به وزارت امور خارجه احضار شد.
در این دیدار مراتب اعتراض رسمی به عدم تأمین امنیت سفارت و دیپلمات‌های کشورمان به اطلاع سفیر دانمارک رسید.
تأکید شد وفق کنوانسیون وین مسئولیت دولت میزبان در این باره روشن است و قویاً انتظار می‌رود دولت دانمارک به تعهدات بین المللی خود در مورد تامین امنیت اماکن دیپلماتیک پایبند باشد.
سفیر دانمارک در پاسخ، ضمن عذرخواهی از اتفاق به وقوع پیوسته تاکید کرد: تمهیدات امنیتی پس از این حادثه تقویت شده و ادامه خواهد یافت.
وی اظهار داشت: مراتب را سریعاً به کپنهاگ منعکس خواهد کرد. امیدوارم از خبر دانمارک:فردمهاجم به سفارت ایران شنبه در دادگاه تفهیم اتهام
می شود
راضی بوده باشید.

دانمارک:فردمهاجم به سفارت ایران شنبه در دادگاه تفهیم اتهام
می شود  در تاریخ ۲۰۲۲-۱۰-۰۸ ۰۲:۴۱:۰۰