خشم امارات از اظهارات نژادپرستانه بورل

به گزارش سوالات احکام و شرعی در خبر خشم امارات از اظهارات نژادپرستانه بورل به گزارش سوالات شرعی و احکام به نقل از رویترز، امارات متحده عربی روز دوشنبه سرپرست هیئت نمایندگی اتحادیه اروپا در ابوظبی را احضار کرد و خواستار توضیح درباره اظهارات نژادپرستانه «جوزپ بورل»، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در هفته جاری شد.
خبرگزاری دولتی امارات در این ارتباط به نقل از وزارت خارجه این کشور اعلام کرد که این اظهارات نامناسب و تبعیض آمیز است و به بدتر شدن تبعیض در سراسر جهان کمک خواهد کرد.
پیش از این بورل در سخنان خود در آکادمی جدید دیپلماتیک اروپایی در شهر بروژ بلژیک، اروپا را باغ و بیشتر جهان را جنگلی توصیف کرده بود که می‌تواند به باغ حمله کند.
بورل گفته بود: «باغبانان باید از باغ مراقبت کنند، اما با ساختن دیوار از باغ محافظت نخواهند کرد. یک باغ کوچک زیبا با دیوارهای بلند احاطه شده راه حل نیست، زیرا جنگل دارای ظرفیت رشد قوی است و دیوار هرگز مناسب باغ نخواهد بود.»
او در ادامه گفته بود: «باغبان ها باید به جنگل بروند. اروپایی‌ها باید خیلی بیشتر با بقیه دنیا درگیر شوند. در غیر این صورت، بقیه دنیا به ما حمله خواهند کرد.»
پس از اظهارات بورل، منتقدان گفته اند که سخنرانی او بیانگر نژادپرستی و امپریالیسم و همچنین بازتاب دیدگاه‌های منسوخ اروپای برتر است.
خبرگزاری‌های اروپایی گزارش دادند که بورل در یک نشست مطبوعاتی در روز دوشنبه، نژادپرستانه یا استعماری بودن اظهارات خود را رد کرد و گفت که این نظرات با هدف رد ایده «قلعه اروپایی» و تشویق به تعامل اروپا با جهان بوده است.
«ماریا زاخارووا»، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه نیز در واکنش به اظهارات بورل گفت: خود این باغ با وحشی‌گری و غارت جنگل توسط اروپا ساخته شده است.
همچنین «احمد شهید»، گزارشگر ویژه سابق سازمان ملل متحد اظهار کرد: «دیپلمات‌ها باید رمان دل تاریکی اثر جوزف کنراد را بخوانند – رمانی که نقدی بر امپریالیسم غربی در آفریقا است.»
طی چند هفته گذشته این دومین بار است که اظهارات بورل خبرساز می‌شود. او هفته گذشته نیز در جمع دیپلمات‌های اتحادیه اروپا، آن‌ها را بی ناآگاهی متهم کرده و گفته بود که بسیاری از اطلاعات را بجای آنکه از سفرا دریافت کند، از رسانه‌ها و روزنامه‌ها می‌گیرد. بورل در سخنان قبلی خود همچنین گفته بود که اتحادیه اروپا در جنگ روایت‌ها بویژه در مسئله اوکراین صحنه را باخته است و خواستار توجه بیشتر دیپلمات‌ها به فضای مجازی شده بود. امیدوارم از خبر خشم امارات از اظهارات نژادپرستانه بورل راضی بوده باشید.

خشم امارات از اظهارات نژادپرستانه بورل  در تاریخ ۲۰۲۲-۱۰-۱۸ ۰۲:۳۷:۰۴