شهر توریستی دبی در جنوب کشور ایران و در حاشیه خلیج فارس قرار دارد و مرکز ایالتی به همین نام در کشور امارات متحده عربی است. این شهر با اینکه پایتخت سیاسی کشور امارات محسوب نمی‌شود اما شاید بتوان گفت از ابوظبی که پایتخت این کشور است، هم شهرت بیشتری دارد! شهر دبی در میان ایالت های کشور امارات، بیشترین جمعیت را در خود جای داده است و از تراکم جمعیت بسیاری برخوردار است، چرا که با مساحتی کمتر از ابوظبی، جمعیتی بیش از دو برابر آن دارد و همه این‌ها را دبی مدیون زیبایی و موقعیت های گردشگری فراوان در آن است. هر ساله ایرانیان بسیاری برای سفر به این شهر، تور دبی از اصفهان و دیگر شهر های ایران را خریداری می‌کنند.

 

خور دبی ۱۵ کیلومتر طول و حدود ۵۰۰ متر عرض دارد. خور دبی این شهر توریستی را به دو قسمت تقسیم می‌کند که هر بخش نام به‌خصوصی دارد. بخش شرقی دیره نام دارد و بخش غربی  بر دبی. این دو قسمت شهر به وسیله پل ها و یک زیرگذر به یکدیگر متصل می‌شوند. بخش دیره شامل فرودگاه این شهر است و بسیاری از مسافرانی که تور دبی از اصفهان یا دیگر شهر ها را خریداری کرده‌اند ابتدا به این بخش از شهر، وارد می‌شوند.

 

یکی از جالب‌ترین مسیر هایی که می‌توانید در جهان پیدا کنید، جاده ای است که شهر دبی را به پایتخت یعنی ابوظبی وصل می نماید و جاده شیخ زاید نام دارد. این بزرگراه که هشت باند برای تردد اتومبیل ها دارد، در دو سمت آن، آسمان خراش های بلند و فراوانی دیده می‌شوند. برای دیدن چنین مناظر فوق‌العاده‌ای به شما خرید تور دبی از اصفهان یا دیگر شهر ها را پیشنهاد می‌کنیم. جالب است بدانید که صنعت گردشگری این شهر آن‌قدر پیشرفت کرده است که بر خلاف سال‌های اولیه آغاز صنعت گردشگری این شهر که بیشتر درآمد کشور از راه فروش نفت به دست می‌آمد، امروزه به خاطر زیبایی این شهر، فروش املاک و زمین‌های منطقه آزاد تجاری واقع در این شهر، تبدیل به یکی از پردرآمد ترین موضوعات شده است.

 

 

شهر دبی از لحاظ آب و هوا، آب و هوای گرمسیری صحرایی دارد و مانند اکثر کشور های حاشیه خلیج فارس، تابستان های به شدت گرم و مرطوب را می‌توان در این شهر مشاهده کرد و بیشتر روزهای سال در دبی آفتابی می باشد. بنابراین سردترین و پرطرفدارترین زمان سفر به این شهر فصل های پاییز و زمستان می باشد چرا که گرمای شدید تابستان وجود ندارد و هوای مطلوبی خواهد داشت. برای مطلع شدن از تاریخ حرکت تور دبی از اصفهان و دیگر شهر ها، حتماً به وبسایت معراج گشت آسمان مراجعه کنید تا در بهترین زمان مسافرت، به دبی سفر کنید.

 

اگر بخواهیم تنها چند نمونه از زیبایی‌های منحصر به فرد این شهر توریستی را بیان کنیم، می‌توانیم به کویر های زیبای این شهر و پیست اسکی سرپوشیده آن اشاره کرد. شما با سفر در تور دبی از اصفهان و شهر های دیگر می‌توانید از این محل ها دیدن کنید. دبی بیابان‌ های بسیاری دارد که تپه های شنی آن برای توریست هایی که علاقه مندند انواع گونه‌ های گیاهی و جانورانی مانند غزال عربی را ببینند، بسیار جذاب است. با توجه به اشتیاق زیاد توریست ها برای بازدید از این تپه ها، ماشین‌هایی برای گردشگران در نظر گرفته شده تا بتوانند به همراه یک نفر تور لیدر، از این کویر بازدید کنند.

شاید جالب‌ترین نکته پیست اسکی دبی، وجود آن در چنین منطقه گرمسیری باشد! در مرکز خرید امارات یک پیست اسکی بزرگ و پوشیده از برف ساخته شده است که در بین پیست های اسکی سرپوشیده جهان رتبه سوم را از لحاظ وسعت دارد. پیست اسکی دبی با همان سلیقه مدرن و زیبای معماران اماراتی طراحی شده است و مجسمه های یخی و دیوار های شیشه‌ای این پیست، آن را شبیه به سرزمین عجایب کرده است! اگر می‌خواهید تمام این زیبایی‌ها و تجربه‌های فوق‌العاده را تجربه کنید، حتماً به سایت معراج گشت آسمان برای خرید تور دبی از اصفهان مراجعه کنید.