خرید توافقی انار در یزد آغاز شد

به گزارش سوالات احکام و شرعی در خبر خرید توافقی انار در یزد آغاز شد سیدحسین دشتی در گفتگو با خبرنگار سایت احکام اظهار داشت: همزمان با فرا رسیدن فصل برداشت محصول انار در راستای ساماندهی و کنترل بازار خرید و فروش انار در سطح استان یزد، با هدف حمایت از باغداران و بالا بردن ارزش افزوده محصول انار از نیمه آبان ماه سال ۱۴۰۱ طرح خرید توافقی محصول انار توسط اتحادیه تعاونی های تولید روستایی استان یزد با همکاری تعاونی باغداران شهرستان تفت آغاز شد.
وی با اشاره به وضعیت تولید محصول انار در استان یزد افزود: انار از جمله محصولات باغی است که با خاک شور و اقلیم کویری یزد سازگاری دارد و با تولید سالانه بیش از ۱۰۰ هزار تن انواع محصول انار در سطح قریب ۶ هزار هکتار باغات انار در استان، با کسب رتبه چهارم کشور در تولید محصول انار قریب ۱۰ درصد انار ایران در استان کویری یزد تولید می شود.
دشتی عنوان کرد: از مجموع ۴۰ رقم محصول انار تولیدی استان یزد رقم هایی نظیر ملس سریزد، میخوش تفت، زاغ عقدا، شیرین شهوار، دانه سیاه و حصیبی به طور عمده به کشورهای حاشیه خلیج فارس، عراق، هند و پاکستان صادر می‌شود.
مدیر سازمان تعاون روستایی استان یزد با اشاره به ارزش محصول انار ایران در دنیا و مشکلات کشاورزان یزدی و چالش آب در استان افزود: در طول سالیان متمادی انار استان یزد مزیت های زیادی برای فروش در داخل کشور و صادرات به دست آورده است که متاسفانه با سرمازدگی ها و خشکسالی‌های پی در پی در سال های اخیر و سیاست تغییر الگوی کشت و جایگزینی کاشت محصولات کم آبخواه، میزان برداشت انار در یزد کاهش یافته است.
وی عنوان کرد: لازم است ضمن توسعه شیوه های آبیاری نوین برای افزایش بهره‌وری از آب در بخش کشاورزی و برنامه ریزی مدون و تجهیز و توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی انار در استان حداکثر استفاده را از محصول انار تولیدی داشته و علاوه بر مصارف تازه خوری، با برند سازی و تولید محصولات فرآوری شده محصول انار نظیرآب انار، کنستانتره، لواشک، رب، مربا، انار دانه، ادویه در جهت کسب بازارهای داخل و خارج از کشور اقدام و ارزش افزوده قابل توجهی برای کشاورزان فراهم کرد.
دشتی بیان کرد: بهره برداران و تولید کنندگان محصول انار در سراسر استان یزد در صورت تمایل برای مشارکت در طرح مذکور می توانند با اتحادیه تعاونی های تولید استان یزد به شماره همراه ۰۹۱۳۱۵۴۶۷۵۰ تماس بگیرند. امیدوارم از خبر خرید توافقی انار در یزد آغاز شد راضی بوده باشید.

خرید توافقی انار در یزد آغاز شد  در تاریخ ۲۰۲۲-۱۱-۱۵ ۰۲:۴۳:۳۹