خرابکاری خط لوله نورداستریم یک اقدام تروریستی بین المللی
است

به گزارش سوالات احکام و شرعی در خبر خرابکاری خط لوله نورداستریم یک اقدام تروریستی بین المللی
است
به گزارش سوالات شرعی و احکام به نقل از روسیا الیوم، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در گفتگوی تلفنی با رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه، خرابکاری در خط لوله انتقال گاز نورداستریم را «یک اقدام تروریستی بین المللی» خواند.
بر اساس این گزارش، کاخ کرملین اعلام کرد که پوتین در تماس تلفنی با اردوغان این اقدام را بی سابقه و اقدام تروریستی بین المللی علیه خط لوله نورداستریم برشمرد.
کرملین همچنین به نقل از پوتین افزود که روسیه این موضوع را برای بررسی فوری در شورای امنیت سازمان ملل متحد مطرح خواهد کرد.
لازم به ذکر است که خطوط لوله نورد استریم ۱ و ۲ روز سه‌شنبه به فاصله چند ساعت از یکدیگر، از سه نقطه دچار حادثه و نشتی شد. نخستین نشتی در نورد استریم ۲ در نزدیکی جزیره بورنهولم دانمارک و سپس دو نشتی در نورد استریم یک که خط لوله اصلی انتقال گاز روسیه به اروپا محسوب می‌شود، شناسایی شد.
جوزف بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز چهارشنبه در بیانیه‌ای هشدار آمیز اعلام کرد که هرگونه اختلال عامدانه در زیرساخت‌های انرژی اروپا، به هیچ وجه قابل قبول نبوده و با واکنش مقتدر و متحد اتحادیه اروپا پاسخ داده خواهد شد.
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پیشتر خواستار انجام تحقیقات درباره نشت گاز خطوط لوله نورد استریم یک و ۲ شده و افزوده بود: تمام اطلاعات موجود حاکی از آن است که این نشتی‌ها، نتیجه یک اقدام عامدانه بوده است. وی اضافه کرد: از هرگونه تحقیقات با هدف شفافیت کامل حادثه و دلیل وقوع آن حمایت و در راستای افزایش انعطاف‌پذیری خود در حوزه امنیت انرژی، اقدامات بیشتری اتخاذ خواهیم کرد. امیدوارم از خبر خرابکاری خط لوله نورداستریم یک اقدام تروریستی بین المللی
است
راضی بوده باشید.

خرابکاری خط لوله نورداستریم یک اقدام تروریستی بین المللی
است  در تاریخ ۲۰۲۲-۰۹-۳۰ ۰۲:۴۱:۱۵