حیدری تنها شانس طلا تا پایان روز سوم/ تلاش گلشادنژاد برای
برنز

به گزارش سوالات احکام و شرعی در خبر حیدری تنها شانس طلا تا پایان روز سوم/ تلاش گلشادنژاد برای
برنز
به گزارش سوالات شرعی و احکام و به نقل از روابط عمومی فدراسیون کاراته، در ادامه رقابتهای قهرمانی جهان امروز جمعه ششم آبان ماه در سومین روز این مسابقات نمایندگان کلیه اوزان کومیته رده‌های سنی امید دختران و پسران به روی تاتامی رفتند که علیرضا حیدری نماینده کاراته کشورمان در وزن ۷۵- کیلوگرم با اقتدار راهی فینال شد.
ملی پوش وزن ۷۵- کیلوگرم، پس از قرعه استراحت، «گیور نرسیان» از ارمنستان را ۲ بر صفر از پیش رو برداشت سپس در مقابل «جان کولپس» از اسپانیا بعد از تساوی یک بر یک با قانون سنشو (امتیاز اول) برنده شد و در دور چهارم «ماروس جانویج» از اسلواکی را ۷ بر ۳ شکست داد.
حیدری در نیمه نهایی به مصاف «حسن مسارو» دارنده رنکینگ ۱۵ بزرگسالان جهان که مدال برنز لیگ جهانی امارات ۲۰۲۲ را در کارنامه داشت رفت و موفق شد در حالی که ۵ بر ۵ این رقابت به پایان رسید با ۴ رأی داوران این حریف اردنی را شکست دهد و راهی فینال شود.
آتوسا گلشادنژاد ملی پوش وزن ۶۱- کیلوگرم نیز که روز یکشنبه برای نشان برنز به میدان خواهد رفت در اولین گام نماینده سوئیس را ۸ بر صفر مغلوب کرد و در دومین دیدار «گرازیوسی» از ایتالیا دارنده برنز امیدهای اروپا ۲۰۲۲ و نقره لیگ جهانی مراکش ۲۰۲۲ را ۷ بر ۲ شکست داد و با برتری ۵ بر یک مقابل «سایتو» نماینده ژاپن به نیمه نهایی راه یافت‌.
نماینده وزن ۶۱_ کیلوگرم در نیمه نهایی نتیجه را ۴ بر ۳ به نماینده میزبان واگذار کرد تا برای کسب نشان برنز وزن ۶۱- کیلوگرم امیدهای جهان یکشنبه روی تاتامی برود.
مرتضی کریمی نماینده وزن ۶۰- کیلوگرم ابتدا نمایندگان استرالیا و اسپانیا را با دو برد قاطع ۸ بر صفر شکست داد سپس «حسن یلدیریم» از ترکیه را ۲ بر یک از پیش رو برداشت اما دور چهارم نتیجه را ۳ بر ۲ به «پاول دوجاکویچ» نفر نخست رنکینگ امیدها جهان و دارنده نقره امیدهای اروپا واگذار کرد و با راهیابی این کاراته کای بوسنایی به فینال، کریمی هم به جدول شانس مجدد راه یافت و در نخستین دیدار خود در این مرحله مقابل محمد اوزدمیر نماینده آلمان ۴ بر یک شکست خورد و از راهیابی به رقابت کسب مدال برنز بازماند.
در وزن ۵۰- کیلوگرم رده امید دختران ستایش نادری در بازی نخست ۴ بر یک مقابل نماینده مکزیک به برتری رسید سپس نماینده آذربایجان را ۳ بر یک شکست داد و در بازی سوم ۲ بر ۲ با قانون سنشو نماینده آمریکا را از پیش رو برداشت اما در بازی چهارم ۱ بر صفر نتیجه را به نماینده مراکش واگذار کرد.
در ادامه با راهیابی نماینده مراکش به فینال، نادری هم راهی جدول شانس مجدد شد اما با باخت ۳ بر یک مقابل «ابزانوا» از قزاقستان از راهیابی به رقابت کسب مدال برنز بازماند.
در وزن ۶۷- کیلوگرم امید، ابوالفضل میرزایی در گام نخست ۳ بر صفر مغلوب نماینده آذربایجان شد و با باخت این کاراته کا، میرزایی شانس حضور در جدول رپه شارژ را از دست داد.
علیرضا رضایتی در وزن ۸۴- کیلوگرم در دور نخست ۷ بر یک مغلوب «علی افاریم» دارنده نقره لیگ جهانی مراکش ۲۰۲۲ شد و در ادامه با باخت این نماینده اردنی‌ها، رضایتی هم از گردونه رقابت‌ها حذف شد.
در سنگین وزن امیدها هم، محمود نعمتی در دیدار نخست ۵ بر صفر مغلوب «کنتارو یامائوچی» شد و در ادامه با باخت نماینده ژاپنی‌ها به ملی پوش عربستان، نعمتی هم شانس حضور در جدول رپه شارژ را از دست داد.
سیده سوده خلیلی در وزن ۵۵- کیلوگرم در گام نخست ۶ بر ۶ با قانون سنشو نتیجه را به نماینده کامبوج واگذار کرد و با باخت این کاراته کا، خلیلی هم از دور رقابت‌ها کنار رفت.
هنگامه بی غم در رقابت نخست پیکارهای وزن ۶۸- کیلوگرم امید ۷ بر ۴ نتیجه را به تیزمبای از قزاقستان واگذار کرد که با باخت کاراته کای قزاق‌ها به نماینده اسلوونی، بی غم هم از ادامه رقابت‌ها بازماند.
آخرین نماینده امیدها کیمیا یوسفی بود که در وزن ۶۸+ کیلوگرم به روی تاتامی رفت که وی هم پس از برتری ۳ بر صفر مقابل «آلیسوپ» از انگلستان مقابل نماینده نیوزیلند ۴ بر ۲ نتیجه را واگذار کرد تا باخت این کاراته کا به نماینده کلمبیا، یوسفی هم از دور رقابت‌ها حذف شود.
همچنین فردا و در روز چهارم این مسابقات کاتا تیمی ایران در دو بخش دختران و پسران به روی تاتامی خواهند رفت. امیدوارم از خبر حیدری تنها شانس طلا تا پایان روز سوم/ تلاش گلشادنژاد برای
برنز
راضی بوده باشید.

حیدری تنها شانس طلا تا پایان روز سوم/ تلاش گلشادنژاد برای
برنز  در تاریخ ۲۰۲۲-۱۰-۲۹ ۰۲:۳۹:۱۶