حمله نماینده تندرو پارلمان تل آویو به همایشی در شهر
حیفا

به گزارش سوالات احکام و شرعی در خبر حمله نماینده تندرو پارلمان تل آویو به همایشی در شهر
حیفا
به گزارش سوالات شرعی و احکام به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، «الموگ کوهن»، عضو تندرو پارلمان رژیم صهیونیستی موسوم به کنست روز دوشنبه به همایشی فرهنگی در شهر حیفا با موضوع بررسی روایت فلسطین حمله کرد.
منابع فلسطینی اعلام کردند که کوهن و شماری از دوستانش وارد سالن محل برگزاری این همایش در شهر حیفا شده و قصد برهم زدن آن را داشتند که شماری از فعالان سیاسی فلسطینی سد راه آنان شده و آن‌ها را از سالن اخراج کردند.
در این همایش موضوع تروریسم و تحریم بین‌المللی رژیم صهیونیستی بررسی می‌شد. کوهن در پی اخراج از این همایش، علیه شماری از برگزار کنندگان آن نزد پلیس رژیم صهیونیستی شکایت کرد.
کوهن یکی از اعضای تندرو حزب افراطی «قدرت یهودی» به رهبری ایتمار بن گویر است. بن گویر جزو تندروترین اعضای کنست و نامزد احتمالی تصدی وزارت امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در کابینه جدید نتانیاهو است.
منابع خبری پیش از این، از جدایی احتمالی دو حزب «قدرت یهودی» به ریاست «ایتمار بن گویر» و صهیونیسم دینی به ریاست «بتسلئیل اسموتریچ» از ائتلاف نتانیاهو در پی عدم موافقت وی با ارائه وزارت خانه‌های جنگ و امنیت داخلی (شاباک) به آنها، خبر داده بودند. این در شرایطی است که نتانیاهو در برهه پیش از انتخابات، برای تشکیل ائتلاف با این دو حزب و قطعی کردن پیروزی در کنست، متحمل زحمات زیادی شده بود. ایتمار بن گویر از رهبران افراطی راستگرایان صهیونیست نیز عنوان کرده که بدون حضور اسموتریچ، هرگز در کابینه نتانیاهو مشارکت نخواهد کرد.
این دو شخصیت افراط گرا حمایت خاخام‌های ارشد صهیونیست را پشت خود دارند، مسأله‌ای که قدرت تصمیم گیری نتانیاهو را محدود ساخته است. با وجود عقب نشینی اسموتریچ از پست وزارت جنگ، نتانیاهو برای انتخاب پست‌های کلیدی کابینه همچنان با معضل جدی مواجه است.
گفتنی است احزاب راستگرای افراطی نظیر صهیونیسم دینی و قدرت یهودی به رهبری اسموتریچ و بن گویر با تشکیل دولت مستقل فلسطینی مخالف بوده و خواهان الحاق کرانه باختری به اراضی اشغالی هستند، مسأله‌ای که با گرایشات سیاسی دولت‌های مختلف در آمریکا تعارض دارد. بر همین اساس نتانیاهو تلاش دارد برای جلوگیری از تنش‌های بیشتر با دولت بایدن در آینده، مانع حضور این شخصت های افراطی در پست‌های حساس کابینه‌اش شود.
پیش از این نیز، منابع عبری از تشدید اختلافات میان اعضای ائتلاف راستگرایان افراطی به رهبری نتانیاهو در راستای تشکیل کابینه جدید خبر داده بودند. در همین راستا، روزنامه یدیعوت آحرونوت اخیراً در گزارشی اعلام کرد وزارت‌های جنگ، امورخارجه و دادگستری به عنوان وزارت‌های کلیدی در انحصار حزب لیکود به ریاست نتانیاهو باقی می‌ماند، اما برای دیگر وزارت خانه رقابت شدیدی میان دیگر جریان‌های عضو ائتلاف نتانیاهو قرار دارد.
منابع صهیونیستی در این باره اعلام کردند که پس از پیروزی حزب لیکود در انتخابات اخیر کنست رژیم صهیونیستی، شاید اکنون اصلی‌ترین چالش پیش روی بنیامین نتانیاهو که از سوی اسحاق هرتزوگ رئیس این رژیم مکلف به تشکیل کابینه جدید شده، توزیع وزارتخانه‌ها باشد.
گفتنی است نتانیاهو در انتخابات کنست رژیم صهیونیستی توانست با بدست آوردن ۶۴ کرسی پارلمان پیروز شود، ائتلاف اکثریت برای برتری در کنست به ۶۱ کرسی از کل ۱۲۰ کرسی (نیم به علاوه یک) نیاز دارد و با توجه به پیروزی شکننده ائتلاف نتانیاهو تنها با سه کرسی بیشتر از حد لازم، ممکن است هر گونه اختلافی در ائتلاف راستگرایان افراطی در صورتی که با جدایی آنها از ائتلاف همراه شود، ائتلاف نتانیاهو را از اکثریت انداخته و بار دیگر موجب برگزاری انتخابات زودهنگام شود. نتانیاهو براساس قوانین رژیم صهیونیستی تا روز دهم دسامبر آینده (نوزدهم آذرماه) برای تشکیل کابینه فرصت دارد. امیدوارم از خبر حمله نماینده تندرو پارلمان تل آویو به همایشی در شهر
حیفا
راضی بوده باشید.

حمله نماینده تندرو پارلمان تل آویو به همایشی در شهر
حیفا  در تاریخ ۲۰۲۲-۱۱-۲۲ ۰۲:۴۱:۴۲