حساب معترضان از اغتشاشگران جداست/امنیت خط قرمز آذربایجان
غربی

به گزارش سوالات احکام و شرعی در خبر حساب معترضان از اغتشاشگران جداست/امنیت خط قرمز آذربایجان
غربی
به گزارش خبرنگار سایت احکام، محمدصادق معتمدیان عصر دوشنبه در جلسه شورای اداری ارومیه با اشاره به همکاری و هم افزایی موجود بین نیروی‌های امنیتی و نظامی در آذربایجان‌غربی، تاکید کرد: اجازه فرصت طلبی در این راستا به معاندین و دشمنان ملت ایران داده نخواهد شد.
وی ادامه داد: تحریم‌های ظالمانه غرب مردم را تحت فشار اقتصادی قرار داده و دولت با خدمات و تلاش‌های جهادی خود در مسیر ایجاد رضایت مندی قرار دارد.
استاندار آذربایجان‌غربی در ادامه با بیان اینکه شاهد یک جهش در اشتغال‌زایی هستیم، گفت: به همت تلاش شبانه روزی مدیران استانی نرخ بیکاری در آذربایجان‌غربی تا پایان تابستان به زیر هفت درصد رسید.
معتمدیان با تاکید بر اینکه رفع معضل بیکاری یکی اولویت‌های دولت سیزدهم است، اظهار کرد: همواره آذربایجان‌غربی در نرخ بیکاری جز استان‌هایی محسوب می‌شد که در رده‌های پایین کشوری قرار داشت اما خوشبختانه با جهش صورت گرفته در این حوزه هم اکنون رتبه پنجم کشوری را به خود اختصاص داده است.
استاندار آذربایجان‌غربی با بیان اینکه دولت از ظرفیت‌های منطقه برای تحقق برنامه‌های توسعه‌ای استان بهره می‌برد، افزود: سرمایه گذاری، اشتغال زایی، محرومیت زدایی و تولید از مواردی است که تغییر و تحول در آن‌ها توسط دولت در دستور کار قرار دارد.
وی اضافه کرد: برنامه‌های اقتصادی در راستای سیاست‌های کلان اقتصادی تنظیم می‌شود و راهی جز تمرکز بر حوزه اقتصادی و سرمایه گذاری در مسیر توسعه وجود ندارد.
آذربایجان‌غربی یکی از امن ترین استان‌های کشور است
معتمدیان با گلایه از وضعیت استان در جذب سرمایه گذار، گفت: متأسفانه در جذب سرمایه گذار یکی از استان‌های ته جدولی هستیم که شاید بخش قابل توجهی از آن نشأت گرفته از فضای امنیتی حاکم بر استان طی دهه‌های گذشته بوده اما باید به این مورد توجه کرد که آذربایجان‌غربی امروز یکی از امن ترین استان‌های کشور است.
وی ادامه داد: آمار و ارقام ارائه شده توسط سازمان‌ها و نهادهای کشوری حاکی از آن است که آذربایجان‌غربی یکی از استان‌های امن کشور است و مشکلات دهه گذشته که در این استان وجود داشت با تلاش شبانه روزی مرزبانان و همکاری مردم، دیگر وجود ندارد؛ امروز با قاطعیت اعلام می‌کنیم که آذربایجان‌غربی مستعد رشد و قابلیت سرمایه گذاری است.
استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به کسب رتبه نخست کشوری بهبود فضای کسب و کار توسط آذربایجان‌غربی، یادآور شد: برای هموار کردن مسیر توسعه استان مرکز خدمات سرمایه گذاری آذربایجان‌غربی راه اندازی شده که به طور مستمر شرایط سرمایه گذاری در استان را تأمین می‌کند.
وی تاکید کرد: در گذشته یک سرمایه گذار در آذربایجان‌غربی فقط ۲ سال برای احداث واحد تولیدی خود به دنبال زمین بوده که در نهایت به صورت بلاتکلیف رها شده است ولی امروز شرایط فرق کرده و تمامی دستگاه‌های اجرایی ذیربط حتی در مراحل اخذ مجوزها نیز پیش‌رو تر از سرمایه گذار در میدان هستند.
معتمدیان با بیان اینکه میل به سرمایه گذاری در آذربایجان‌غربی افزایش یافته است، اظهار کرد: آذربایجان‌غربی یکی از استان‌ها مستعد سرمایه گذاری در حوزه کشاورزی، معدن و گردشگری است که می‌تواند سبب ایجاد تحولی عظیم در منطقه شود.
وی با بیان اینکه ارزش طرح‌های افتتاحی در هفته دولت سال جاری به بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد رسید، تاکید کرد: این میزان نسبت به سال گذشته و دوره قبلی بیش از ۳۰ برابر افزایش را نشان می‌دهد.
معتمدیان با تاکید بر اینکه مدیران باید تمامی تلاش خود را برای بهره مندی از بودجه اختصاصی به کار گیرند، گفت: در بازه‌ای زمانی خاصی شاهد عدم جذب اعتبار یک هزار میلیارد تومانی در آذربایجان‌غربی بودیم که یک معضل و مشکل اساسی مدیریتی در استان محسوب می‌شود؛ اعلام می‌کنیم که اگر مدیری شناسایی شود که در جذب اعتبار کوتاهی کرده و یا بخشی از بودجه جذب شده را به تهران برگشت داده است علاوه بر برخورد و عزل آن توسط رسانه‌ها به عموم مردم نیز معرفی خواهد شد.
مشکل تعاونی‌های مسکن ارومیه پس از چند دهه حل می‌شود
معتمدیان با بیان اینکه طرح جامع شهری ارومیه سبب حل مشکل تعاونی‌های مسکن در این شهر خواهد شد، گفت: طرح جامع شهری پس از چهار دهه در ارومیه اجرا و مشکل ۱۰۰ هزار نفر درگیر در تعاونی‌های مسکن این شهر برطرف می‌شود.
وی با بیان اینکه اعضای برخی از تعاونی‌های مسکن ارومیه حدود ۳۵ سال درگیر مشکلات پیش آمده هستند، اظهار کرد: ۸۰۰ هکتار زمین در طرح جامع شهری به ارومیه الحاق شده است.
استاندار آذربایجان‌غربی با تاکید بر اینکه باید از این پس مانع تولید قارچ گونه تعاونی‌های مسکن در استان شد، افزود: در این راستا برای جلوگیری از سو استفاده‌های مجدد احتمالی برخوردهای قانونی قاطعی اعمال می‌شود.
وی با بیان اینکه رفع مشکل تعاونی‌های مسکن در ارومیه نقش بسزایی در ایجاد رضایت مندی دارد، اضافه کرد: یکی از اولویت‌های اصلی کشور رسیدگی به مشکلات مردم است.
معتمدیان همچنین از تشکیل کمیته پایش نارضایتی در شورای تأمین آذربایجان‌غربی خبر داد و مدعی شد که دولت در تلاش برای جلوگیری از انباشت مشکلات مردم خواهد بود. امیدوارم از خبر حساب معترضان از اغتشاشگران جداست/امنیت خط قرمز آذربایجان
غربی
راضی بوده باشید.

حساب معترضان از اغتشاشگران جداست/امنیت خط قرمز آذربایجان
غربی  در تاریخ ۲۰۲۲-۱۱-۲۲ ۰۲:۴۲:۰۴