حداقل ۲۲ نفر در انفجار معدن ترکیه کشته شدند

به گزارش سوالات احکام و شرعی در خبر حداقل ۲۲ نفر در انفجار معدن ترکیه کشته شدند به گزارش سوالات شرعی و احکام به نقل از الجزیره، انفجار معدن زغال سنگ در ترکیه به کشته شدن حداقل ۲۲ معدنچی منجر شد.
وزیر بهداشت ترکیه با اعلام این خبر گفت: انفجار در معدن زغال سنگ در شمال ترکیه باعث کشته شدن دست کم ۲۲ نفر شد و امدادگران در تلاشند تا ده‌ها تن دیگر را که در داخل معدن گیر افتاده اند، نجات دهند.
انفجار روز جمعه در معدن دولتی «تی تی کی آماسرا» در شهر آماسرا در استان ساحلی بارتین در مجاورت دریای سیاه رخ داد.
همچنین «فاتح دونمز»، وزیر انرژی ترکیه گفت که ارزیابی اولیه نشان می‌دهد انفجار احتمالاً ناشی از گازهای قابل اشتعال در معدن زغال سنگ بوده است.
علاوه بر این، «سلیمان سویلو»، وزیر کشور ترکیه نیز که برای هماهنگی عملیات نجات به آماسرا سفر کرد، به خبرنگاران گفت: در زمان انفجار ۱۱۰ نفر در معدن بودند. وزیر کشور ترکیه گفت که بیشتر کارگران پس از انفجار توانستند تخلیه شوند، اما ۴۹ نفر در منطقه گرفتار شدند.
سویلو آمار دقیقی از تعداد افرادی که هنوز در معدن گرفتارند ارائه نکرد و گفت که برخی از ۴۹ نفر به مکان امن منتقل شده اند.
فخرالدین کوجا وزیر بهداشت ترکیه نیز در توئیتر اعلام کرد که در این انفجار ۲۲ نفر کشته شدند. او نگفت که چند نفر با جراحات از معدن خارج شده اند، اما گفت که حال هشت نفر وخیم است.
آژانس مدیریت بلایای ترکیه نیز اعلام کرد که چندین تیم امدادی از جمله از استان‌های همجوار به منطقه اعزام شده اند.
«رجب طیب اردوغان»، رئیس‌جمهور ترکیه هم گفته است که دیگر برنامه‌های خود را لغو کرده و روز شنبه به محل حادثه پرواز خواهد کرد. اردوغان در توییتی نوشت: «امیدواریم تلفات جانی بیشتر نشود و معدنچیان ما زنده پیدا شوند. تمام تلاش ما در این راستا است.»
دفتر فرماندار بارتین گفت که انفجار در ۳۰۰ متری (۹۸۵ فوت) زیر زمین و در ورودی معدن حوالی ساعت ۱۵:۱۵ به وقت گرینویچ رخ داده است.
خبرگزاری دولتی آناتولی نیز به نقل از نورتاچ ارسلان فرماندار بارتین گفت که ۴۴ نفر در ۳۰۰ متری (۹۸۴ فوت) زیر ورودی معدن و پنج نفر دیگر در ۳۵۰ متری (۱۱۵۰ فوت) زیر ورودی معدن محبوس شده اند.
تصاویر تلویزیونی صدها نفر را نشان می‌داد که برخی با چشمان اشک‌آلود در اطراف یک ساختمان سفید آسیب دیده در نزدیکی ورودی گودال معدن جمع شده اند.
پیش از این نیز، اتحادیه کارگران معدن ترکیه این انفجار را به تجمع گاز متان نسبت داده بود، اما برخی دیگر از مقامات گفتند که نتیجه‌گیری درباره علت حادثه زود است.
پیشتر در بدترین فاجعه معدن ترکیه، در مجموع ۳۰۱ نفر در سال ۲۰۱۴ در آتش سوزی داخل معدن زغال سنگ در شهر سوما در غرب ترکیه جان باخته بودند. امیدوارم از خبر حداقل ۲۲ نفر در انفجار معدن ترکیه کشته شدند راضی بوده باشید.

حداقل ۲۲ نفر در انفجار معدن ترکیه کشته شدند  در تاریخ ۲۰۲۲-۱۰-۱۵ ۰۲:۴۵:۵۷