حجاب نماد تکامل تربیتی و اجتماعی است

به گزارش سوالات احکام و شرعی در خبر حجاب نماد تکامل تربیتی و اجتماعی است به گزارش خبرنگار سایت احکام، مجلس سخنرانی و جشن دخترانه در مرکز فرهنگی و قرآنی فاطمیه به‌مناسبت روز دختر و میلاد حضرت معصومه (س) عصر جمعه به همت هیئت مذهبی دخترانه ریحانة‌النبی (س) و با همکاری هیئت مذهبی رزمندگان اسلام کمالشهر واقع در محله میلاد این شهر با مولودی‌خوانی بانوای زهرا علامه و اجرای گروه تواشیح ام‌ابیها (س) برگزار شد.
راحله سرگزی، مدرس دانشگاه جامعة‌الزهرای قم در این مراسم، با اشاره به تبیین این مطلب که دلایل سختی‌های زندگی انسان‌ها به علت «وَأَنْتُمْ لَا تَعْلَمُونَ» است، اظهار کرد: «وَاللَّهُ یَعْلَمُ» یعنی اینکه پروردگار متعال به تمامی مصالح امور انسان‌ها و حتی به عالم آفرینش سیطره کامل دارد و نسبت به همه امور نظیر آسمان‌ها، دریاها، مسیر کهکشان‌ها و زمین، دانا است.
وی روحیه ولایتمداری و جهادگری، حس انسان‌دوستی، گسترش معنویت در رفتار و کردار، دانش‌اندوزی و رشد علمی، حفظ اسرار و امانتداری نشانی از درجات انسان‌های با ایمان و اهل تقوا و منضبط است، افزود: در شگفتی‌های عالم آفرینش و نظام احسن الهی تنها کار برای کسب و جلب رضایت و عنایات پروردگار متعال جاودانه و صاحب پاداش معنوی و بیکران می‌شود.
مدرس دانشگاه جامعه الزهرای قم، با بیان این مطلب که حجاب و عفت عمومی دارای یک‌سری شایستگی‌ها و نشانه‌های تکامل یافتگی فرهنگی و اجتماعی جامعه بشریت است که پروردگار در قالب الگوهای برتر تربیتی به انسان‌ها تعلیم داده است، گفت: جنگ و جهاد در راه دین و حتی حیامندی و ایثار و انفاق در واقع «وَ هُوَ خَیْرٌ لَکُمْ» است، و لذا ما انسان‌ها باید تسلیم فرمان خدایی باشیم که «وَ اللَّهُ یَعْلَمُ وَ أَنْتُمْ لا تَعْلَمُونَ» است یعنی ذات اقدس الهی بر اساس سیطره کامل علم بی‌نهایت، ملاک و مصالح واقعی را به ما دستور می‌دهد، گرچه ما دلیل آن را ندانیم.
وی در ادامه به تبیین ملاک‌های دوستی مبتنی بر آیات و احادیث پرداخت و بیان کرد: نسل جوان و نوجوان دختر و پسر باید توجه داشته باشند که اولین دوست و همدم برای ما انسان‌ها خداوند متعال و پیامبران الهی و شهدا است، و همچنین نیز دومین یار راهنما و همراه برای ما انسان‌ها والدین و آموزه‌های کتاب‌های آسمانی به‌مانند قرآن کریم و نهج‌البلاغه امیرالمؤمنین علی بن ابیطالب (ع) است.
رونمایی از قاب شرف‌الشمس خراسانی
یادآور می‌شود، این مراسم با رونمایی از تمثال شهید سید روح‌الله عجمیان و سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و همچنین رونمایی از قالب گل شرف‌الشمس خراسانی از دیگر برنامه‌های جانبی این مراسم فرهنگی و مذهبی همراه بود. امیدوارم از خبر حجاب نماد تکامل تربیتی و اجتماعی است راضی بوده باشید.

حجاب نماد تکامل تربیتی و اجتماعی است  در تاریخ ۲۰۲۳-۰۵-۲۰ ۰۲:۴۰:۰۰