«جورجیا ملونی» به طور رسمی نخست‌وزیر ایتالیا شد

به گزارش سوالات احکام و شرعی در خبر «جورجیا ملونی» به طور رسمی نخست‌وزیر ایتالیا شد به گزارش سوالات شرعی و احکام به نقل از فرانس ۲۴، جورجیا ملونی که در انتخابات ۲۵ سپتامبر (سوم سایت احکام) پیروز شده بود، امروز (جمعه) پس از گفت‌وگو با رئیس جمهور ایتالیا، اعتبارنامه نخست وزیری خود را پذیرفت و فهرست وزرای پیشنهادی خود را اعلام کرد.
ملونی که رهبر حزب ملی‌گرای «برادران ایتالیا» را برعهده داشت، پس از رهبری ائتلافی متشکل از احزاب محافظه‌کار موفق به پیروزی در انتخابات شد و حالا ریاست راست‌گراترین دولت ایتالیا از جنگ جهانی دوم تاکنون را برعهده خواهد داشت.
اوگو زامپتی، از مقامات دفتر ریاست جمهوری ایتالیا پس از دیدار و مشورت ملونی با سرجیو ماتارلا، رئیس جمهور این کشور در کاخ «کوئیرینال»، گفت: جورجیا ملونی اعتبارنامه خود را پذیرفت و فهرست وزرای پیشنهادی را ارائه داد.
دولت جدید ایتالیا صبح فردا به طور رسمی سوگند یاد خواهد کرد و پس از آن، جلسه رأی اعتماد به وزرای پیشنهادی نیز هفته آینده در پارلمان این کشور برگزار خواهد شد.
شصت و هشتمین دولت ایتالیا از سال ۱۹۴۶ تاکنون، با چالش‌های دشواری از جمله رکود قریب‌الوقوع، افزایش بهای انرژی و همچنین نحوه رونمایی از جبهه‌ای متحد درباره جنگ اوکراین، مواجه خواهد بود. امیدوارم از خبر «جورجیا ملونی» به طور رسمی نخست‌وزیر ایتالیا شد راضی بوده باشید.

«جورجیا ملونی» به طور رسمی نخست‌وزیر ایتالیا شد  در تاریخ ۲۰۲۲-۱۰-۲۲ ۰۲:۳۹:۰۰