جمهوری خواهان اقتصاد را به گروگان خواهند گرفت

به گزارش سوالات احکام و شرعی در خبر جمهوری خواهان اقتصاد را به گروگان خواهند گرفت به گزارش سوالات شرعی و احکام به نقل از رویترز، «جو بایدن»، رئیس جمهور دموکرات آمریکا در سخنانی به شدت از جمهوری خواهان مخالف انتقاد کرد و هشدار داد که اگر جمهوری خواهان کنترل کنگره را بدست آورند، برنامه‌های اقتصادی آنها باعث هرج و مرج در اقتصاد خواهد شد.
بایدن این سخنان را در مراسم انتخاباتی پیش از برگزاری انتخابات میان دوره‌ای سنا اعلام کرد.
در حالی که ۱۵ روز به انتخابات میان دوره‌ای کنگره آمریکا زمان باقی مانده و این انتخابات مسیر دو سال پایانی دوره ریاست جمهوری بایدن را تعیین می‌کند، نظرسنجی‌ها برتری قاطع جمهوری خواهان در مجلس آتی نمایندگان را نشان می‌دهند.
بایدن گفت: «جمهوری خواهان مصمم هستند اقتصاد را گروگان بگیرند و آن را نابود خواهند کرد.»
تسلط جمهوری‌خواهان بر کنگره می‌تواند دستور کار بایدن در ادامه کار در کاخ سفید را با مشکل مواجه کند و از همین رو بایدن افزود که تلاش جمهوری خواهان برای کاهش برنامه‌های هزینه‌های استحقاقی مانند مزایای تأمین اجتماعی برای بازنشستگان را تأیید نخواهد کرد. او گفت: «صراحتاً بگویم که تأمین اجتماعی را قطع نمی‌کنم.»
داده‌های نظرسنجی رویترز / ایپسوس نشان می‌دهد که آمریکایی‌ها گفته‌اند که بیشتر نگران تورم هستند و پس از آن اولویت‌های دیگر مانند شغل، خشونت با اسلحه و حقوق سقط جنین قرار دارد.
با این حال کمیته ملی جمهوری خواهان اظهارات بایدن را رد کرد و «وو»، سخنگوی کمیته مرکزی جمهوری خواهان گفت: «رای‌دهندگان می‌دانند که کنترل دموکرات‌ها بر واشنگتن باعث افزایش قیمت‌ها و جنایات بیشتر خواهد شد و کشور را در مسیری اشتباه قرار خواهد داد.»
نگرانی از سلامت جسمانی بایدن نیز در فضای سیاسی آمریکا این روزها محل بحث است. دو روز پیش از این، جو بایدن گفته بود که نگرانی‌ها درباره توانایی وی برای نامزد شدن مجدد در انتخابات ریاست جمهوری این کشور کاملاً منطقی است و همواره به سرنوشت احترام گذاشته و هنوز برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا تصمیم رسمی نگرفته است.
بایدن که در ماه نوامبر ۸۰ ساله می‌شود، با زنجیره گاف‌های گفتاری و رفتارهای عجیب و غریب، به افزایش نگرانی‌ها درباره زوال عقلی خود دامن زده است.
وی در گفت‌وگویی در واکنش به ابهامات درباره نامزدی وی در کارزار انتخاباتی سال ۲۰۲۴ گفت: فکر می‌کنم منطقی است که درباره سن و سال افراد از جمله من، نگرانی وجود داشته باشد و تصور می‌کنم بهترین راه برای قضاوت، مشاهده رفتارم باشد؛ آیا کُند شده‌ام؟ آیا با همان سرعت قبلی راه می‌روم؟ بایدن در ادامه اضافه کرد که به سرنوشت احترام زیادی گذاشته و ممکن است «همین فردا به بیمار دچار شده یا بمیرد.»
وی اضافه کرد: فکر می‌کنم از لحاظ سطح انرژی و میزان تواناییم، مردم باید ببینند و بگویند که آیا «او هنوز مثل روزهای اول برای کاری که می‌کند، اشتیاق دارد؟» و اگر این‌طور فکر می‌کنند، پس مشکلی نیست اما اگر غیر از این فکر می‌کنند، باید من را تشویق کنند که نامزد نشوم.
بایدن در ادامه اما بدون اشاره به گاف‌های پرتکرار کلامی و رفتاری خود، مدعی شد: نمی‌خواهم خودم را چشم بزنم اما در حال حاضر، روبه‌راه هستم و از لحاظ بدنی و البته ذهنی مشکلی ندارم.
وی درباره تصمیم نهایی خود برای نامزدی در انتخابات ۲۰۲۴ ریاست جمهوری آمریکا گفت: هنوز تصمیم رسمی نگرفته‌ام اما تمایلم این است که نامزد شوم و برای این تصمیم هنوز وقت دارم. امیدوارم از خبر جمهوری خواهان اقتصاد را به گروگان خواهند گرفت راضی بوده باشید.

جمهوری خواهان اقتصاد را به گروگان خواهند گرفت  در تاریخ ۲۰۲۲-۱۰-۲۵ ۰۲:۳۷:۵۱