جشنواره انار لرستان در منطقه «تنگه سیاب» برگزار شد

به گزارش سوالات احکام و شرعی در خبر جشنواره انار لرستان در منطقه «تنگه سیاب» برگزار شد به گزارش خبرنگار سایت احکام، عطا حسن پور روز جمعه در حاشیه برگزاری جشنواره انار در «تنگه سیاب» کوهدشت، اظهار داشت: به منظور توسعه و رونق گردشگری کشاورزی نخستین جشنواره انار با حضور جمعی از مسئولان از جمله استاندار، نماینده مردم کوهدشت و رومشکان و همچنین جمعی از مدیران‌کل دستگاه‌های اجرایی استان و باغداران در منطقه «تنگ سیاب» کوهدشت برگزار شد.
وی، عنوان کرد: این جشنواره با مشارکت کشاورزان و باغداران محل در چند بخش مختلف با برپایی سیاه‌چادر و عرضه انار و فرآورده‌های این میوه از جمله رب انار، آب انار، لواشک، ترشک و غیره… برگزار شد.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان با بیان اینکه این جشنواره با هدف توسعه گردشگری کشاورزی و معرفی انار مرغوب «تنگه سیاب» کوهدشت برگزار شد، افزود: پخت و عرضه غذاهای محلی، مسابقه بومی و محلی برای دانش‌آموزان، شعرخوانی با موضوع انار و همچنین اجرای برنامه‌های طنز از دیگر بخش‌های جانبی این جشنواره بود.
حسن‌پور، عنوان کرد: جشنواره انار برای نخستین بار و با همکاری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و جهاد کشاورزی لرستان با هدف توسعه گردشگری کشاورزی در سطح استان برگزار شد که خوشبختانه با استقبال بی‌نظیر مردم و باغداران مواجه شد.
بنا بر این گزارش، در این جشنواره از باغداران نمونه و انارکاران شهرستان کوهدشت تقدیر به عمل آمد. امیدوارم از خبر جشنواره انار لرستان در منطقه «تنگه سیاب» برگزار شد راضی بوده باشید.

جشنواره انار لرستان در منطقه «تنگه سیاب» برگزار شد  در تاریخ ۲۰۲۲-۱۱-۲۶ ۰۲:۴۲:۵۹