جبهه مقاومت ملی از کنترل مناطقی در شمال شرق افغانستان خبر
داد

به گزارش سوالات احکام و شرعی در خبر جبهه مقاومت ملی از کنترل مناطقی در شمال شرق افغانستان خبر
داد
به گزارش سوالات شرعی و احکام به نقل از اسپوتنیک، «صبغت الله احمدی»، سخنگوی جبهه مقاومت ملی افغانستان روز دوشنبه گفت که نیروهای مقاومت ملی افغانستان کنترل ولسوالی شوکای ولایت بدخشان در شمال شرق این کشور را به دست گرفته اند.
احمدی در توئیتر خود نوشت: «ولسوالی شوکای ولایت بدخشان توسط نیروهای شجاع مقاومت ملی فتح شد. فرمانده طالبان برای شوکای با ده نیروی خود توسط نیروهای دلاور ما اسیر شدند.»
مقامات طالبان هنوز در مورد این گزارش‌ها اظهار نظری نکرده اند.
این خبر در حالی از سوی جبهه مقاومت ملی افغانستان اعلام شده که همزمان وزارت دفاع طالبان اعلام کرده است که ملأ محمد یعقوب، سرپرست این وزارت برای دیدن نیره‌ای طالبان به بدخشان سفر و از مناطق مرزی این ولایت بازدید کرده است.
پیش از این در جریان سالگرد یک سالگی حکومت طالبان در افغانستان، جبهه مقاومت ملی خطوط اساسی‌اش را در سی و چهار ماده اعلام کرده و گفته بود: بدون توجه به نظریات و تفاوت دیدگاه‌های سیاسی، اجتماعی و قومی، یکجا کردن همه مخالفان در برابر طالبان یک ادعای توخالی است. همچنین در بخشی از خطوط اساسی تازه این جبهه این هم آمده که آنان از حکومت غیرمتمرکز و نظامی که بر اساس آرای مردم به‌میان آمده باشد حمایت کرده و به آن احترام می‌گذارند.
پس از آن که طالبان بر همه افغانستان حاکم شدند، جبهه مقاومت ملی که احمد مسعود خود را رئیس آن می‌خواند، ایجاد گردید، که گاه‌گاهی در ولایت‌های پنجشیر، کاپیسا، بغلان، پروان و شمار دیگر از ولایت‌ها از جنگ در برابر طالبان خبر می‌دهد. امیدوارم از خبر جبهه مقاومت ملی از کنترل مناطقی در شمال شرق افغانستان خبر
داد
راضی بوده باشید.

جبهه مقاومت ملی از کنترل مناطقی در شمال شرق افغانستان خبر
داد  در تاریخ ۲۰۲۲-۱۰-۰۴ ۰۲:۳۷:۵۰