تکمیل سد دالکی ۱۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

به گزارش سوالات احکام و شرعی در خبر تکمیل سد دالکی ۱۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد به گزارش خبرنگار سایت احکام، علی محمدی عصر شنبه در حاشیه بازدید وزیر نیرو از سد دالکی در شهرستان دشتستان اظهار کرد: با بهره برداری از این سد، پیش بینی می‌شود ۱۳ هزار و ۲۰۰ هکتار از نخلستان‌های دشتستان، از این منبع ذخیره آب، بهره مند شوند که تحول عظیمی در اقتصاد کشاورزی استان ایفا خواهد کرد.
وی افزود: وجه تمایز این طرح با سایر پروژه‌های توسعه منابع آب کشور، در حال بهره‌برداری بودن شبکه آبیاری پایاب و قدمت مدیریت آب در این شبکه است.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای بوشهر تصریح کرد: سد دالکی از نوع خاکی با هسته آسفالتی و حجم مخزن ۲۷۰ میلیون مترمکعب، از بزرگترین سدهای هسته آسفالتی کشور محسوب می‌شود.
وی ادامه داد: اعتبار مورد نیاز برای ساخت این سد، هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان است که از منابع مختلفی از جمله اعتبارات عمرانی، ماده ۵۶ و تهاتر نفت تأمین خواهد شد.
محمدی عنوان کرد: پیشرفت فیزیکی این طرح ۴۲ درصد است و پیش بینی می‌شود در سال ۱۴۰۳ آبگیری شود. امیدوارم از خبر تکمیل سد دالکی ۱۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد راضی بوده باشید.

تکمیل سد دالکی ۱۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد  در تاریخ ۲۰۲۲-۱۰-۰۹ ۰۲:۴۱:۴۸