تولید ۸۶۴ مگاوات برق در نیروگاه‌های لرستان

به گزارش سوالات احکام و شرعی در خبر تولید ۸۶۴ مگاوات برق در نیروگاه‌های لرستان به گزارش خبرنگار سایت احکام، سایت احکامان امیری در نشست با خبرنگاران در سخنانی با اشاره به موضوع ناترازی تولید و مصرف برق، اظهار داشت: ما تا چهار و پنج سال آینده با این موضوع مواجه هستیم، در سال ۱۴۰۰، حدود ۱۵ هزار مگاوات ناترازی برق داشتیم که موجب خاموشی‌های گسترده شد.
تولید ۸۶۴ مگاوات برق در نیروگاه‌های لرستان
وی با اشاره به افزایش تولید برق از سایت احکام ماه ۱۴۰۰، عنوان کرد: حدود هفت هزار و ۴۵ مگاوات به ظرفیت تولید برق کشور اضافه شد، اما با توجه رشد سه تا پنج درصدی مصرفی که هر ساله داریم، باز ناترازی تولید و مصرف برق در کشور وجود داشت.
مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان، بیان داشت: با برنامه‌های مدیریت مصرف و برنامه ریزی خوبی که صورت گرفت این ناترازی برطرف شد، در سال گذشته پیک مصرف به بالای ۶۸ هزار مگاوات در سطح کشور رسید و ظرفیت تولید برق ما نیز حدود ۶۰ هزار مگاوات بود که بقیه آن از طریق مدیریت مصرف کنترل شد، بدون اعمال خاموشی.
امیری در ادامه سخنان خود با بیان اینکه در سطح استان ظرفیت تولید برق نیروگاههای بزرگ ۸۶۴ مگاوات است، گفت: نیروگاه «رودبار» ۴۵۰ مگاوات، نیروگاه خرم آباد ۴۸۴ مگاوات، نیروگاه گازی دورود ۹۰ مگاوات ظرفیت تولید دارند.
نصب نیروگاههای خورشیدی
وی ادامه داد: نیروگاههای گازی مقیاس کوچ در استان نیز زیر هفت مگاوات برق تولید می‌کنند، در این راستا هفت نیروگاه با ظرفیت حدود ۳۵ مگاوات فعالیت می‌کنند.
مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان در ادامه با بیان اینکه نیروگاههای آبی کوچک استان نیز هزار و ۱.۵ مگاوات ظرفیت تولید برق دارند، افزود: نصب نیروگاههای خورشیدی نیز برای اقشار تحت پوشش بهزیستی، کمیته امداد و… نیز در دستور کار است.
امیری با بیان اینکه در این رابطه نیز حدود چهار هزار مگاوات سهمیه داریم، ادامه داد: هزینه نصب نیروگاه‌های خورشیدی از محل تسهیلات قرض الحسنه پرداخت می‌شود، از محل تولید و فروش برق نیز قسط‌های آن پرداخت می‌شود.
وی گفت: در این راستا محدودیتی برای ثبت نام نداریم، بلافاصله وقتی سهمیه چهار هزار مگاواتی تکمیل شد، سهمیه جدید را تأمین می‌کنیم.
بازسازی شبکه‌های برق مناطق سیل‌زده
مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان در ادامه با اشاره به هوشمندسازی شبکه‌های برق گفت: لرستان از نظر سرانه خاموشی جز چند استان آخر جدول هستیم، علت مهم این امر نیز کمبود تجهیزات هوشمند است.
امیری با تاکید بر اینکه اقدامات خوبی در این حوزه در حال انجام است، گفت: در این راستا مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات پیش بینی شده، امیدواریم با همکاری بانک ملی عقب ماندگی‌های موجود برای خرید ماشین آلات و تجهیزات را جبران کنیم.
وی با تاکید بر اینکه تعمیرات شبکه نیز مورد نیاز است که در قالب طرح‌های مختلف در حال انجام است تا بتوانیم شبکه برق استان را پایدار تر کنیم، گفت: بعد از سیلاب ۹۸، تجهیزات و شبکه‌ها بازسازی شده است، در سال گذشته شبکه‌های برق به خصوص در منطقه پلدختر مورد بازسازی و تعمیر قرار گرفته اند.
صرفه‌جویی ۵.۷ مگاوات مصرف برق
مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به موضوع روشنایی معابر، گفت: از زمانی که برنامه‌های مدیریت مصرف شروع شده، یکی از مواردی که کل شرکت‌های توزیع باید رعایت کنند، بحث روشنایی معابر و خیابان‌های اصلی است.
امیری، بیان داشت: با این اقدام و خاموش کردن یک در میان روشنایی معابر و خیابان‌های اصلی، حدود ۴۰۰ مگاوات در مصرف برق در کل کشور صرفه جویی داشتیم.
وی در ادامه با بیان اینکه در لرستان نیز ۵.۷ مگاوات صرفه جویی در مصرف برق داشتیم، افزود: با افزایش تولید برق، این خاموشی روشنایی معابر و خیابان‌های اصلی نیز کاهش پیدا می‌کند.
مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برق رسانی به مناطق صعب العبور، بیان داشت: یکی از مشکلاتی که ما داریم، تعمیر برق مناطق صعب العبور است.
همه روستاهای لرستان برق‌رسانی شده است
امیری با تاکید بر اینکه در حال حاضر تمام روستاهای لرستان دارای برق هستند و روستای بدون برق نداریم، گفت: عموماً آنهایی که برق ندارند، روستاهای جدید و یا سکونتگاههای جدید هستند که در روند برق رسانی در طول سال، تأمین برق می‌شوند.
وی، افزود: سال گذشته هشت روستای استان برق رسانی شدند، امسال نیز دو روستا که شرایط لازم را دارند برق رسانی می‌شوند.
مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان در ادامه با بیان اینکه یکی از علت‌های خاموشی‌ها در استان صعب العبور بودن مناطق است، تصریح کرد: تبدیل نیروهای شرکتی نیز بر اساس اولویت سابقه در دستور کار است. امیدوارم از خبر تولید ۸۶۴ مگاوات برق در نیروگاه‌های لرستان راضی بوده باشید.

تولید ۸۶۴ مگاوات برق در نیروگاه‌های لرستان  در تاریخ ۲۰۲۳-۰۵-۲۴ ۰۲:۳۷:۱۷