تولید ۷۰ هزار تن سیر در پارس‌آباد

به گزارش سوالات احکام و شرعی در خبر تولید ۷۰ هزار تن سیر در پارس‌آباد جابر جهان‌بین در گفت‌وگو با خبرنگار سایت احکام، اظهار کرد: پارس‌آباد در چند سال اخیر جز قطب‌های تولید سیر کشور به حساب می‌آید که با کیفیت مناسب سیر خشک و تر تولید و روانه بازار مصرف می‌کند.
وی با بیان اینکه بیش از یک‌هزار و ۸۰۰ هکتار از اراضی پارس‌آباد به زیر کشت این محصول رفته است، تصریح کرد: ۲۷ هزار نفر در عملیات کاشت، داشت و برداشت این محصول در شهرستان مشغول فعالیت بوده و از این راه امرار معاش کردند.
فرماندار شهرستان پارس‌آباد گفت: تولیدات با کیفیت سیر در این شهرستان علاوه بر تأمین نیاز بازار داخلی، برای صادرات به واحدهای سورتینگ و بسته‌بندی ارسال شده تا بخشی از تولیدات با قیمت مناسب صادر شود.
جهان‌بین به پایین بودن قیمت این محصول و گلایه کشاورزان اشاره کرد و افزود: هر چند در سال‌های گذشته به دلیل شیوع کرونا قیمت این محصول روند رشد مناسبی پیدا کرده بود اما در ۲ سال اخیر کشاورزان از قیمت این محصول در بازار راضی نیستند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: نسبت به ۲ سال گذشته میزان تولید این محصول ۶۰ درصد کاهش پیدا کرده و کشاورزان به جای کاشت سیر، به کاشت کلزا و گندم روی آوردند.
جهان‌بین اضافه کرد: علاوه بر عرضه این محصول به صورت تازه‌خوری، شاهد ارسال مازاد تولید سیر به واحدهای فرآوری و خشک‌کنی هستیم تا امکان صادرات آن به خارج از کشور فراهم آید.
وی بیان کرد: هر چند کشاورزان با نرخ پایین‌تر از ۱۰ هزار تومان محصولات خود را به فروش می‌رسانند اما عرضه آن به قیمت ۲ تا سه برابری در داخل و صد درصدی در خارج از کشور عرضه شده و امکان ارزآوری را برای کشور فراهم کرده است.
جهان‌بین در ادامه سخنان خود اظهار کرد: برداشت سیر از ۱۶ اردیبهشت در پارس‌آباد آغاز شده و تا اواخر خردادماه ادامه خواهد داشت.
فرماندار شهرستان پارس‌آباد ضرورت توسعه صنایع تبدیلی را در این بخش ضروری اعلام کرد و گفت: با همکاری بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران توسعه صنایع تبدیلی می‌توان در این بخش به اهداف مورد نظر دست پیدا کرد. امیدوارم از خبر تولید ۷۰ هزار تن سیر در پارس‌آباد راضی بوده باشید.

تولید ۷۰ هزار تن سیر در پارس‌آباد  در تاریخ ۲۰۲۳-۰۵-۲۱ ۰۲:۴۰:۵۹