توافق کشورهای اروپایی درباره تعیین سقف قیمت ۶۰دلار برای نفت
روسیه

به گزارش سوالات احکام و شرعی در خبر توافق کشورهای اروپایی درباره تعیین سقف قیمت ۶۰دلار برای نفت
روسیه
به گزارش سوالات شرعی و احکام به نقل از پایگاه النشره، «آندره سادوس» سفیر لهستان در اتحادیه اروپا اعلام کرد که این اتحادیه برای تعیین سقف قیمت ۶۰ دلار برای نفت روسیه به کشورهای گروه هفت خواهد پیوست.
بر اساس این گزارش، وی همچنین گفت که کشور لهستان هم که برای قیمتی پایین‌تر فشار می‌آورد، اعتراض خود به پیشنهاد اروپا را پس گرفته و به این ترتیب این موضوع به صورت رسمی در پایان هفته جاری اجرایی خواهد شد.
این در حالی است که مقامات روسیه بارها نسبت به اجرای تعیین سقف قیمت برای نفت این کشور هشدار داده و تاکید کرده اند از پمپاژ نفت به کشورهایی که برای نفت روسیه سقف قیمت تعیین کنند خودداری خواهد کرد.
جمهوری چک به عنوان رئیس دوره‌ای اتحادیه اروپا اعلام کرد که کشورهای عضو این اتحادیه توافق کردند که سقف قیمت ۶۰ دلار در هر بشکه را برای نفت وارداتی از روسیه اعمال کنند.
چک همچنین افزود که این تصمیم پس از انتشار در روزنامه رسمی اتحادیه اروپا لازم‌الاجرا خواهد شد. گروه ۷ و کشورهای اتحادیه اروپا این هفته در حال مذاکره برای تعیین سقف قیمت نفت روسیه بودند.
گروه ۷ هفته گذشته پیشنهاد کرد سقف قیمت نفت روسیه را که از طریق دریا حمل می‌شود بین ۶۵ تا ۷۰ دلار در هر بشکه تعیین کند.
برخی از کشورهای اتحادیه اروپا، به ویژه لهستان، لیتوانی و استونی در تلاش بودند تا سقف قیمت‌ها را در سطوح بسیار پایین‌تر تعیین کنند. امیدوارم از خبر توافق کشورهای اروپایی درباره تعیین سقف قیمت ۶۰دلار برای نفت
روسیه
راضی بوده باشید.

توافق کشورهای اروپایی درباره تعیین سقف قیمت ۶۰دلار برای نفت
روسیه  در تاریخ ۲۰۲۲-۱۲-۰۳ ۰۲:۳۸:۲۴