توافق مرزهای دریایی موجب پایان تنش بین حزب الله و اسرائیل
نمی شود

به گزارش سوالات احکام و شرعی در خبر توافق مرزهای دریایی موجب پایان تنش بین حزب الله و اسرائیل
نمی شود
به گزارش سوالات شرعی و احکام به نقل از الجزیره، میانجی آمریکایی ترسیم مرزهای دریایی بین لبنان و رژیم صهیونیستی گفت که توافق دو طرف در این خصوص نزاع بین آنها را حل نمی‌کند و به تنش میان حزب الله و رژیم صهیونیستی خاتمه نخواهد داد.
بر اساس این گزارش، آموس هوکشتاین در عین حال مدعی شد که توافق بین لبنان و رژیم صهیونیستی درباره ترسیم مرزهای دریایی، تاریخی است و با توجه به وجود مرزهای دریایی بین آنها امنیت در منطقه را تقویت خواهد کرد.
وی همچنین ادعا کرد که پس از این توافق شرکت‌های گاز کار خود را آغاز خواهند کرد و سرمایه گذاری خارجی به لبنان سراریز خواهد شد.
هوکشتاین در عین حال مدعی شد که مطمئن است اسرائیل به پایبندی به توافق ترسیم مرزهای دریایی با لبنان ادامه خواهد داد.
گفتنی است پرونده ترسیم مرزهای دریایی میان لبنان و رژیم صهیونیستی که از سال ۱۹۹۶ اختلافات درباره آن آغاز شده بود، در نهایت چندی پیش با توافق میان بیروت و تل آویو به پایان رسید. در این توافق طرف لبنانی به اکثر خواسته‌های خود در ترسیم مرزها و آب‌های سرزمینی اش دست یافته و حزب الله نیز از آن ابراز رضایت مندی کرده است.
میشل عون رئیس جمهور لبنان، تأکید کرد که نهایی شدن پرونده ترسیم مرزهای آبی لبنان و رژیم صهیونیستی صرفا یک موضوع فنی است و هیچ ابعاد سیاسی ندارد.
وی همچنین گفت: ایده صلح با رژیم صهیونیستی اصلاً مطرح نیست و هیچ توافق پنهانی در این خصوص وجود ندارد و ما تا قیامت این کار را انجام نخواهیم داد. امیدوارم از خبر توافق مرزهای دریایی موجب پایان تنش بین حزب الله و اسرائیل
نمی شود
راضی بوده باشید.

توافق مرزهای دریایی موجب پایان تنش بین حزب الله و اسرائیل
نمی شود  در تاریخ ۲۰۲۲-۱۱-۱۱ ۰۲:۴۰:۱۷