تلفات ۱۲۰ نفری اوکراینی ها در جنوب دونتسک

به گزارش سوالات احکام و شرعی در خبر تلفات ۱۲۰ نفری اوکراینی ها در جنوب دونتسک به گزارش سوالات شرعی و احکام به نقل از تاس، «ژنرال ایگور کوناشنکوف»، سخنگوی وزارت دفاع روسیه روز شنبه اعلام کرد که نیروهای روسیه موفق شدند که نیروهای اوکراینی را در جنوب دونتسک شکست دهند. این مقام روسی همچنین افزود که در عملیات بیش از ۱۲۰ سرباز ارتش اوکراین کشته شدند.
سخنگوی وزارت دفاع روسیه در این ارتباط گفت: «در جنوب دونتسک، یگان‌های توپخانه و گروه‌های تهاجمی توانستند نیروهای اوکراینی را در نزدیکی شهرک‌های نوومیخایلوفکا، پاولوفکا و ورموفکا در جمهوری خلق دونتسک شکست دهند. بیش از ۱۲۰ سرباز اوکراینی کشته شدند، در حالی که دو نفربر زرهی، دو خودروی زرهی، یک وانت و دو خودروی موتوری نابود شدند.»
پیشتر رسانه‌های اوکراین اعلام کرده بودند که آژیر خطر حمله هوایی در بسیاری از مناطق این کشور به صدا درآمده است.
حملات موشکی گسترده ارتش روسیه علیه زیرساخت‌های اصلی اوکراین در شهرهای مختلف پس از انفجار در پل کریمه در ۱۶ سایت احکام آغاز شده و به گفته ولودیمیر زلزنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین در نتیجه این حملات تاکنون نزدیک به ۴۰ درصد زیرساخت‌های انرژی اوکراین از بین رفته است.
در حملات ۱۹ سایت احکام شهرهای «کی‌یف»، «اودسا»، «وینیتسا»، «ترنوپل»، «خملنیتسکی»، «دنپروپتروفسک» و «ژیتومیر» هدف حملات موشکی قرار گرفتند. بنا بر گزارش رسانه‌های اوکراینی بیش از ۱۰ موشک از دریای خزر به سمت شهرهای اوکراین شلیک شده بود. در روزهای اخیر نیز برخی شهرهای اوکراین هدف حملات موشکی و پهپادی قرار گرفتند.
این در حالی است که همزمان زارت دفاع هلند با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که هلند به همراه آمریکا و جمهوری چک تجهیزات نظامی سنگین از جمله ۹۰ تانک را در قالب بسته کمک نظامی ۱۲۰ میلیون یورویی در اختیار اوکراین قرار خواهند داد. دیروز نیز وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) از بسته جدید کمک‌های نظامی به اوکراین شامل تانک و موشک به ارزش ۴۰۰ میلیون دلار خبر داد. «سابرینا سینگ» سخنگوی پنتاگون گفت که بسته جدید کمک‌های نظامی به اوکراین شامل ۴۵ تانک از نوع تی -۷۲ است. وی همچنین افزود که بخشی از این تانک‌ها تا پایان دسامبر آینده به اوکراین تحویل خواهد شد و روند تحویل آن در سال ۲۰۲۳ تکمیل خواهد شد.
بسته جدید کمک‌های نظامی آمریکا به اوکراین همچنین شامل ۲۵۰ نفربر زرهی از نوع ام -۱۱۱۷، چهل قایق زرهی و ۱۱۰۰ پهپاد از نوع فونیکس گوست است.
پنتاگون اعلام کرد که آمریکا از زمان روی کار آمدن دولت جو بایدن تا کنون بیش از ۱۸.۹ میلیارد دلار کمک‌های نظامی به اوکراین کرده است.
با آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین، آمریکا و کشورهای اروپایی برای توقف پیشروی ارتش روسیه، ضمن اعمال تحریم‌های شدید و پیاپی علیه مسکو، انواع تسلیحات نظامی در اختیار ارتش اوکراین قرار دادند که به گفته کارشناسان این مسئله یکی از عوامل طولانی‌شدن جنگ در اوکراین است. امیدوارم از خبر تلفات ۱۲۰ نفری اوکراینی ها در جنوب دونتسک راضی بوده باشید.

تلفات ۱۲۰ نفری اوکراینی ها در جنوب دونتسک  در تاریخ ۲۰۲۲-۱۱-۰۶ ۰۲:۳۹:۰۳