تغییرات در ترکیب تیم ملی فوتبال ایران برای عبور از «شاهراه»
حیاتی

به گزارش سوالات احکام و شرعی در خبر تغییرات در ترکیب تیم ملی فوتبال ایران برای عبور از «شاهراه»
حیاتی
به گزارش خبرنگار سایت احکام، دومین دیدار تیم ملی فوتبال ایران در بیست و دومین دوره رقابتهای جام جهانی به یکی از حساس ترین و سرنوشت سازترین دیدارهای این تیم در سالهای اخیر تبدیل شده است. دیداری که به معنای واقعی «بازی مرگ و زندگی» خواهد بود.
شکست در بازی اول که با نتیجه ای سنگین رقم خورد شرایط را برای بازیکنان تیم ملی نابسامان کرد اما قابل پیش بینی بود که تیم ملی ایران برابر انگلیس شکست خواهد خورد. شاید باختن با ۶ گل این شکست را از نظر ذهنی برای هواداران فوتبال و بازیکنان تیم ملی سنگین تر از تصورات کرد.
با این حال تیم ملی ایران برای رسیدن به مرحله بعدی و نخستین صعود از دور گروهی هنوز از شانس بالایی برخوردار است و این فرصت را دارد که با گرفتن ۶ امتیاز از تیم هایی که ضعیف تر از انگلیس هستند راهی مرحله بعد شود و شکست بازی اول را هم فراموش کند.
هر چند تیم ولز از نظر فوتبالی بهتر و قدرتمندتر از ایران است اما اگر ملی پوشان کشورمان از نظر ذهنی به شرایطی مشابه حضورشان در دو جام جهانی گذشته برگردند که توانستند برابر آرژانتین و اسپانیا نمایش قابل قبولی داشته باشند، حتما می توانند از ولز هم امتیاز بگیرند.

کارلوس کی روش در دیدار اول برابر انگلیس نشان داد که با وجود شناختی عمیقی که از فوتبال ایران داشت، در انتخاب هایش اشتباه کرد و ترکیبی را به زمین فرستاد که باعث انتقاد اکثر کارشناسان شد و شاید خود او هم در اواسط بازی متوجه شد که نباید از برخی بازیکنان در دیدار اول استفاده می کرد.
همین امر باعث خواهد شد تا او برای دیدار دوم برابر ولز تغییراتی را در ترکیب تیمش ایجاد کند. از آنجایی که تیم ملی ایران برای زنده نگه داشتن شانس صعود چاره ای جز پیروزی در دیدار برابر ولز نخواهد داشت، کی روش باید ترکیب تیمش را هجومی بچیند و از تفکرات دفاعی دست بردارد. هر چند گل نخوردن باید هدف اول او و شاگردانش باشد.
با توجه به مصدومیت علیرضا بیرانوند و غیبت او در بازی دوم مشخص نیست انتخاب کی روش سیدحسین حسینی خواهد بود یا امیر عابدزاده. حسینی در دیدار برابر انگلیس نخستین بازی اش را برای تیم ملی در جام جهانی در شرایطی انجام داد که تصورش را نمی کرد آن اتفاق برای بیرانوند رخ دهد و او وارد زمین شود.

طبیعی است بازیکنی که تاکنون تجربه بازی در جام جهانی را نداشته بدون آمادگی ذهنی بخواهد وارد زمین شود و برابر تیمی مثل انگلیس از دروازه ایران محافظت کند با استرس زیادی مواجه خواهد شد و همین امر در عملکرد او تاثیر خواهد گذاشت.
هر چند که حسینی روی گل ها مقصر نبود اما طبیعی است که خوردن ۶ گل از نظر روحی او را در شرایط مطلوبی قرار نداده است. با این حال حسینی از نظر عملکرد چند سال اخیر یکی از بهترین دروازه بان های فوتبال ایران بوده و می تواند در دیدار برابر ولز هم درون دروازه بایستد. امیر عابدزاده هم هر چند در یک سال اخیر فرصت زیادی برای بازی کردن در تیم باشگاهی اش پیدا نکرده و از روزهای خوبش فاصله گرفته اما می تواند گزینه دیگر برای قرار گرفتن درون دروازه ایران باشد.
در سایر خطوط هم تیم ملی نیاز به تغییر دارد و به نظر می رسد کی روش از دو دیدار تدارکاتی برابر سنگال و اروگوئه که با نمایش خوب ملی پوشان کشورمان همراه بود استفاده کند در خط دفاعی زوجی را به کار بگیرد که هماهنگی بیشتری با یکدیگر داشته باشند.
ضمن این که در خط میانی نیز باید بازیکنانی به کار گرفته شوند که هم در دفاع موفق عمل کنند و هم این که بتوانند مهاجمان تیم ملی را تغذیه کنند. مهاجمانی که به نظر می رسد سردار آزمون و مهدی طارمی باشند و از آنجایی که تیم ملی به پیروزی نیاز دارد، با دو مهاجم به مصاف ولز برود.
آنچه مسلم است تیم ملی برای عبور از بازی مرگ و زندگی نیاز به ریسک هم دارد اما باید هوشمند باشد و اولویت اول خود را گل نخوردن قرار دهد و در ادامه به فکر باز کردن دروازه حریف و رسیدن به پیروزی باشد تا برای دیدار با آمریکا شرایط و امید بیشتری برای صعود داشته باشد. امیدوارم از خبر تغییرات در ترکیب تیم ملی فوتبال ایران برای عبور از «شاهراه»
حیاتی
راضی بوده باشید.

تغییرات در ترکیب تیم ملی فوتبال ایران برای عبور از «شاهراه»
حیاتی  در تاریخ ۲۰۲۲-۱۱-۲۵ ۰۲:۴۵:۱۷